Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#179319
Gister merkte ik al dat Ted een beetje uit haar doen was.. Ze wilde alleen maar liggen, niet spelen en af en toe deed ze alsof ze moest kotsen, alleen er kwam niets...
Vanochtend wel. Toen ik haar uit haar bench haalde om te gaan wandelen, had ze d'r hele bench ondergesch*ten en zodra ik het deurtje open deed, racete ze naar buiten om te gaan kotsen. Ze heeft nu zo'n 5 keer gekotst, 't is een beetje doorzichtig/slijmerig maar het stinkt! Het ruikt naar poep! In een van haar 'producten' vond ik een stuk rood rubber, het lijkt wel een groot stuk van een kong...
Na het kotsen wilde ze veel drinken... Ik heb geen Okugest oid in huis en weet dat het meestal wel overwaait, maar omdat het zo meurt ??? What shall I do?
Door Erna
#179321
Ik wil je niet de stuipen op het lijf jagen maar de laatste keer dat hier een hond overgaf en het naar poep rook had ie een darmafsluiting door het opeten van sokken en een pluchebeest.

Ik zou in ieder geval haar buik laten onderzoeken om zeker te weten dat er niets de doorgang verspert. Zeker omdat je een stuk rubber hebt gevonden.

Sterkte!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#179323
Balen Geer. Dit klinkt mij niet echt goed in de oren :-\, stel dat ze iets heeft opgegeten en er zit ergens nog een groot stuk rubber vast. Ik kan het van een afstand niet beoordelen natuurlijk, maar je klinkt alsof je je erge zorgen maakt. Ik zou met haar naar de DA gaan of in ieder geval een DA even bellen.
Beterschap :-*.
Door geer
#179324
Maar het slijm is wel doorzichtig, het heeft geen poepkleur... Ze lijkt, na al dat gekots, ook weer ietsjes levendiger...Grrrr...
Door jeanne
#179327
sjonge jonge, en waar is die kong, weet je zeker dat het een stukje kong is???

heeft ze ná de kotsbuien nog gepoept?
Door geer
#179329
Na de kotsbuien heeft ze niet meer gepoept, maar ze haar darmen al behoorlijk geleegd in haar bench :-X
Gebruikersavatar
Door Angelique
#179332
Blijft de vraag of al het rubber eruit is gekomen. Ik zou DAT nog laten controleren voor de zekerheid :(

Sterkte met der :D
Door K@rin
#179334
Beterschap en sterkte !!!
Je kan ook ff de Kong opzoeken en bekijken wat daaraan verdwenen is .............
Hier zijn de Kongs (de echte) trouwens Pyr-bestendig, dus het lijkt me bijna onmogelijk dat Tedje er wel een stuk vanaf heeft gekregen .........
Door Lizzy
#179360
Dat het een stuk kong zou zijn, dat kan ik me ook haast niet voorstellen! Tenminste, niet van een echte kong, want die zijn ook Brutus-proof.

Nu zie je bij gehele darmafsluiting meestal geen ontlasting meer. En zo te lezen heeft Ted wel ontlasting (en zelfs veel) geproduceerd.

Maar bij een gedeeltelijke afsluiting van de darm wordt er nog zeker wel ontlasting geproduceerd. In de eerste dagen (van een gedeeltelijke darmafsluiting) is er zelfs vaak diarree.

Ik vind dit dus eerlijk gezegd ook reden tot bezorgdheid Geer... Zonder hysterisch te willen doen ofzo. Ik hoop natuurlijk ook dat ze het eruit heeft gekotst.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 03 okt 2004, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Moos
#179370
Arme Tedje :(

Ik vind het inderdaad ook niet echt goed klinken, maar Moos heeft dit ook twee keer gehad, dat kotsten en dat dat naar poep stonk. Is na een dag weer overgegaan.
Mijn theorie was toen dat hij niet in huis ( bij jouw dus in de bench) wilde poepen en daarom op heeft gehouden wat er op te houden viel, en dat dat er van boven alsnog uit kwam.
Maar bij Moos zag het er ook wel uit als ontlasting, niet als slijm....

Heel veel beterschap met Tedje :-*
Laatst gewijzigd door Moos op zo 03 okt 2004, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Leo
#179372
gewoon even scherp in de gaten houden vandaag, knapt ze op, ok, wordt het minder, gelijk naar de DA.
Laatst gewijzigd door Leo op zo 03 okt 2004, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#179380
Gadver Geer wat vervelend!
Hou haar alsjeblieft heel goed in de gaten en als je ook maar even twijfelt naar de Da.
Tinus was afgelopen week 1 keer aan de dunne en toen ik de smurrie weg wilde halen zag ik een groot stuk verpakking van de Carnibest erin liggen :o
Ik bedoel maar...ze stelen soms iets wat je nog niet eens mist ;)
Door geer
#179381
Het lijkt wel of ze nu weer opknapt... Haar buik voelt normaal (vond ik vanochtend hard voelen), ze is levendiger en wil eten (krijgt ze niet) en heeft niet meer gekotst...
Punt is een beetje dat ik dit al vaker heb gehad...het scheermesje, de vreemde 'ziekmakende' plant, de vlooienkam, noem maar op... Ik ben toen wel naar de DA geracet en stond binnen 2 minuten, met een anti-kotsprik, en 'veel sterkte ermee' weer buiten... Ik hou haar heeel goed in de gaten, mocht ik ook maar even denken dat het niet goed zit, ga ik naar de DA..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door