Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bien
#1786284
Lees net op internet dat er een supplement is:

http://www.petsfamily.com/pf/index.php?id=852 (helemaal onderaan de pag.)

capsule met Vitamine C, en dit zou een rustgevend werking op de hond zou hebben?

Iemand ervaring?

Iemand een mening?

Waarom zou het rustgevend zijn?

Ik kwam dit tegen omdat ik aan het zoeken was welke stoffen rustgevend zijn voor een hond omdat er hier eentje wagen/reisziek is. Krijgt al Bach druppels via Tannetje maar maakt na dikke 14 dagen nog weinig verschil en alle beetjes helpen!
Door Lizzy
#1786295
Geen idee waarom vitamine C rustgevend zou zijn. Maar aangezien de hond bij langdurig supplementeren stopt met de zelf aanmaak van vitamine C, is vitamine C niet aan te bevelen.

Heb je al gember en Puur Reisziekte geprobeerd?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1786301
ben je ook weer bij het begin begonnen?
eerst auto laten zien, klep open rondje om auto= harstikke braaf!!
klep open snoepje erin ..
klep open houden en een paar snoepjes geven en een beetje met een balletje oid utteren...
daarna klep dicht = heel braaf!
klep dicht en motor aan..
enz enz enz
Door Bien
#1786303
Lizzy schreef: Geen idee waarom vitamine C rustgevend zou zijn. Maar aangezien de hond bij langdurig supplementeren stopt met de zelf aanmaak van vitamine C, is vitamine C niet aan te bevelen.

Heb je al gember en Puur Reisziekte geprobeerd?
Beide nog niet geprobeerd, ik wil de Bach druppels niet in de weg zitten. Of gebeurt dat niet?
DAP spray zou gelijk moeten helpen althans sneller maar na 3 dagen geen verschil.

Neem aan dat gember poeder het makkelijkst is? Hoeveel geef je dan voor 10 kg hond?
Door Bien
#1786323
vanaalst schreef: ben je ook weer bij het begin begonnen?
eerst auto laten zien, klep open rondje om auto= harstikke braaf!!
klep open snoepje erin ..
klep open houden en een paar snoepjes geven en een beetje met een balletje oid utteren...
daarna klep dicht = heel braaf!
klep dicht en motor aan..
enz enz enz
Weet je wat zo raar is ze blijft super enthousiast de auto in springen want ze krijgen altijd wat lekkers als ze de auto in springen....
Alles wat ze doet hijgen kwijlen dikke slierten met belletjes is zo tegenstrijdig.

Meeste honden gaan liggen of rustig zitten op de  snelweg maar zij niet... als je langzamer gaat rijden lijkt ze rustiger.
Door Lizzy
#1786448
Bien schreef: Beide nog niet geprobeerd, ik wil de Bach druppels niet in de weg zitten. Of gebeurt dat niet?
DAP spray zou gelijk moeten helpen althans sneller maar na 3 dagen geen verschil.

Neem aan dat gember poeder het makkelijkst is? Hoeveel geef je dan voor 10 kg hond?
Ik weet dat niet, of Bach en homeopathie elkaar in de weg zitten. Dat zou je misschien dan aan Tannetje kunnen vragen.

Gember in capsules is makkelijk. De een kwart tot de helft van de mensendosering is prima. Het merk Vitotaal schrijft voor mensen 3 capsules per dag voor. Je kunt er het beste 1 geven, een half uurtje voordat je gaat autorijden.
Door henneke
#1786495
Lizzy schreef: Ik weet dat niet, of Bach en homeopathie elkaar in de weg zitten. Dat zou je misschien dan aan Tannetje kunnen vragen.

Gember in capsules is makkelijk. De een kwart tot de helft van de mensendosering is prima. Het merk Vitotaal schrijft voor mensen 3 capsules per dag voor. Je kunt er het beste 1 geven, een half uurtje voordat je gaat autorijden.
gember blijkt ook te werken tegen spierpijn las ik vorige week  ;)
Door charmed
#1786516
Ik geef een paar van mijn honden vitamine C in combinatie met andere vitamines, omdat ze een stofwisselingsziekte hebben, maar ik zie niet dat ze daardoor rustiger zijn, ze zijn juist actiever.
Door Bien
#1786696
charmed schreef: Ik geef een paar van mijn honden vitamine C in combinatie met andere vitamines, omdat ze een stofwisselingsziekte hebben, maar ik zie niet dat ze daardoor rustiger zijn, ze zijn juist actiever.
Kijk dan heeft het dus zin ;-) fijn joh dat het resultaat is dat ze actiever zijn ;-)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door