Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sylvi@
#1776405
Thunder mijn oudste kat heeft verhoogde leverenzymen en redelijk hoge galzuren.

Nu heb ik een maal machine besteld en binnen gekregen om zelf het eten voor hem te malen (dit zodat hij genoeg vocht binnenkrijgt ivm ook struviet/uraat stenen, het is dus niet alleen zijn lever, maar ik moet ook rekening houden met ‘gruis’/verhoogde ph)).

Nu heb ik gezocht op leverdieet maar vind vrij weinig over een leverdieet voor een kat.

Ik denk dat het beter is hem geen havermout te voeren, dit omdat ik dan verwacht dat zijn ph veel te hoog wordt (die is op de 'standaard' kvv's zo'n 8 en op gemalen spul 6,5/7).
Ik kan het natuurlijk uit gaan testen om te kijken wat zijn ph doet.


Verder wil ik dan een menu malen wat bestaat uit kwartelkarkas, parelhoennekken en kippennekken, eendenspiervlees (voor iets vet), kalkoendijvlees, eendenhartjes of parelhoenhartjes en konijnenniertjes.
En dan eens per 2 of 3 weken een klein beetje lever.

Heeft iemand nog tips of aanmerkingen?


Mariadistel krijgt hij op dit moment niet meer, vrijdag is er een lever biopt genomen en binnen 1 tot 2 weken krijgen we daar uitslag van.
Door flin
#1776707
Hai,

'k volg je verhaal op voernatuurlijk... ;)

'k dacht dat 't leverdieet wat 'k voor wijlen onze Mio had samengesteld, ook in Miepje z'n topic stond,
  maar 't stond nog in m'n 'box'  ::)
~
4 maaltijden op 'n dag:

50% eiwit ( vooral gevogelte-vlees, ei, witvis, lam)
        gemiddeld vet
        weinig (3% lever/hart)
        3% vette vis
10% groente (gekookte wortel, mais, bietjes)
40% gekookte bataat en witte rijst

supplementen:per dag

mariadistel: halve capsule = 195 mg
1 vit-E caps = 2oo IE
halve caps probiotica (probiotic-5)
een derde pil B-complex-100
eventueel chlorella
en gemalen eischaal
~

'k hoop dat je hier wat aan hebt,
  onze Mio vondt 't niet lekker,(maar misschien was de overgang te abrupt) en even later bedacht hij dat muizen toch lekker waren,
de laatste weken van z'n leven heeftie dus veel muis en kuikens gegeten..

sterkte en succes met Thunder
Door Sylvi@
#1784166
Dankjewel voor je reactie!

Ik durf dit menu niet echt te geven (ivm risico op hoge ph) maar misschien ga ik het wel testen. Thunder lust wel veel, dat scheelt :D

We hebben nog geen uitslag helaas :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door