Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ducktails
#176564
Pffff, wat een dagje gister....
Famke is gister gesterliseerd.
Ik zag er vreselijk tegenop, net of had ik een voorgevoel.....
Omdat ze veel last heeft van schijnzwangershap en er reu in huis is , heb ik Famke laten sterliseren.
Toen ik ze gister ophaalde en ze de auto uitstapte drupte het bloed op de grond en ik ben natuurlijk gelijk weer naar de DA gegaan.
Famke heeft een keizersnee gehad en waarschijnlijk is het litteken weefsel wat zo bloedde.
De Da heeft haar gisteravond daar gehouden en een drukverband aangelegd.
Om 10 uur vanavond heeft hij haar naar huis gebracht, maar bij het uitstappen uit de auto begon het weer te bloeden. Het drukverband had hij weer verwijderd in de veronderstelling dat de bloeding over was.
ik heb vannnacht bij haar geslapen.
Ze was vannacht nogal misselijk en als ze moest overgeven begon de wond te bloeden.
Overal bloed en ze voelde zich niet prettig en kreunde steeds....
Ik heb een grote handdoek rond haar middel gedaan en ben met haar naar buiten gegaan zodat ze eens kon kotsen en plassen. Beide heeft ze flink gedaan en dat luchte haar op. We hebben toen nog even geslapen van half 4 tot zeven.
Nu is ze wakker en loopt wat rond en heeft wat gegeten en gedronken. De handdoek zit nog om haar middel. Het bloeden komt echt uit een vervelend klein adertje , want anders ging het nu lichamelijk niet beter.
De Da komt straks en dan gaan we een verband aanleggen wat we een paar dagen laten zitten.
De buik voelt verder goed, en als ze ligt bloedt het niet, alleen als ze gaat staan.Ze voelt zich duidelijk beter maar de wond bloedt nog steeds.
De DA zegt dat het littekenweefsel is van de keizersnee en dat is zwak weefsel wat snel bloed. En daarbij heeft madam een lekkere hangbuik van die 9 puppies.
Als ze gaat staan komt er waarschijnlijk teveel druk op.

Tot zover......









__________________
Laatst gewijzigd door ducktails op wo 29 sep 2004, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#176565
verlies haar niet uit het oog totdat je zeker weet dat de wond dicht is.
een familie lid van lupa is dood gebloed na een nestje met kezersnij.
Ik neem aan dat ze dubbele hechtingen heeft ze/
dus het vlees en boven het huid?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#176566
:o ach jeetje, wat een gedoe en wat zielig voor Famke. Hoop dat het heel snel ophoudt en dat ze dan de goede kant weer uitgaat.
Door ducktails
#176570
Ik kan me voorstellen dat honden dood bloeden na zo een ingreep.
Het was gister echt een bloedbad......
De bloeding komt waarschijnlijk uit het spierweefsel onder de huid.
Daar zit dus littekenweefsel van de keizersnee.
Het littekenweefsel van de huid heeft de DA weggesneden.
Door Lupa
#176572
maar heeft de DA een dubbele rij hechtingen gedaag? als het niet zo is moetje echt proberen zo min mogenlijk bewegingen te laten doen totdat het echt dicht is.
Door Timmy
#176574
Ik mag toch wel hopen dat die dierenarts niet 2 maar drie lagen heeft gehecht ::)
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat dat niet gebeurd is, Lupa. Dat is standaard, hoor. Het zou niet best zijn als een dierenarts dat niet doet...

De spierlaag kan inderdaad nogal bloeden, maar als bij mij een nabloedende teef zou komen, ging ze bij mij weer open...

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op wo 29 sep 2004, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lekker kort
#176578
Timmy schreef: Ik mag toch wel hopen dat die dierenarts niet 2 maar drie lagen heeft gehecht ::)
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat dat niet gebeurd is, Lupa. Dat is standaard, hoor. het zou niet best zijn als een dierenarts dat niet doet...

De spierlaag kan inderdaad nogal bloeden, maar als bij mij een nabloedende teef zou komen, ging ze bij weer open...

Gr.
Linda
Als het niet goed gaat en de kans is groot, krijg je hem vanzelf weer in de OK op tafel, dit soort dingen gaan bijna altijd gepaart met een buikhernia
Door Lupa
#176580
Timmy schreef: Ik mag toch wel hopen dat die dierenarts niet 2 maar drie lagen heeft gehecht ::)
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat dat niet gebeurd is, Lupa. Dat is standaard, hoor. Het zou niet best zijn als een dierenarts dat niet doet...

De spierlaag kan inderdaad nogal bloeden, maar als bij mij een nabloedende teef zou komen, ging ze bij mij weer open...

Gr.
Linda
ik wou dat graag geloven :-[, maar helaas heb ik anders mee gemaakt, met Lupa
Laatst gewijzigd door Lupa op wo 29 sep 2004, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Timmy
#176584
Lupa schreef: ik wou dat graag geloven :-[, maar helaas heb ik anders mee gemaakt, met Lupa
Ik weet geen omstandigheden, maar als een dierenarts een dergelijke operatiewond met maar 1 laag dichthecht, hoort zo iemand thuis op een abatoir en niet in een OK.

Gr.
Linda
Door Lupa
#176587
Timmy schreef:

Ik weet geen omstandigheden, maar als een dierenarts een dergelijke operatiewond met maar 1 laag dichthecht, hoort zo iemand thuis op een abatoir en niet in een OK.

Gr.
Linda
helemaal mee eens, en dat was ook het probleem toen de wond ging niet dicht omdat het opensprong.
daarna naar een andere da gegaan en binnen 2 weken was het opgelost. heb wel de nodige discussies gehda met de oude DA
Door Audrina
#176595
Wij hebben dat vorig jaar april ook meegemaakt met een duitse herderteef. Haar pupjes zijn toen via een keizersnee ter wereld gekomen en ze is gelijk daarna gesteriliseerd. Na een paar dagen kreeg ze ineens een enorm heftige bloeding. Meteen in de auto gestapt en naar de DA geraced en het was echt kantje boord. De teef heeft het gelukkig wel gehaald en is weer volledig opgeknapt. :)
Maar wat zal jij geschrokken zijn zeg. :( Beterschap met Famke en hopelijk is ze er snel weer bovenop.
Door Leo
#176597
Ik weet niet of het al gezegd is, maar een goede indicatie of het goed gaat schijnt te zijn om regelmatig even het slijmvlies/tandvlees te bekijken of het een normale kleur heeft. wordt het echt spierwit weet je dat er wat mis gaat. Succes!!
Door Lupa
#176598
maar is het niet zo dat als tandvlees wit begint te worden dat er al de bloeding aan de gang zijn?
volnges mij is wittandvlees en signaal voor in shok raken(?)
Laatst gewijzigd door Lupa op wo 29 sep 2004, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door