Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1764643
Voorheen zette ik ze dan weer terug op de brokken. Maar dat ga ik niet meer doen. Het blijft zooi (ook van dat weekendje of die 3 weken) bovendien lijken ze het niet zo lekker meer te vinden  :biggrin2:.
Mijn moeder gaat ze voortaan gewoon 's morgens en 's avonds Carnibest voeren als ik eens weg moet.  
#1764731
met een weekend weg leg ik ook wel iets groots neer, waar ze 2 dagen samen over moeten doen. een geslachte hele kip ofzo, of een dikke duif of 2 kwartels.
met vakanties krijgt de oppas een lijstje met instructies en maak ik handige porties in de vriezer waar op staat voor wie het is.
#1764984
Voor weekend/vakantie leg ik keurig gesorteerde pakketjes klaar of afgepaste porties kvv.. oppas hoeft dan alleen maar te denken aan ontdooien en neerzetten Mochten ze t ontdooien vergeten : een onsje kvv in een bakje lauw water is in 15 minuten eetbaar, kunnen in de tussentijd knuffels uitgedeeld worden
Da's niet veel ingewikkelder dan 2x daags brokjes/blikje serveren
#1765119
Tot nu toe alleen meegemaakt met de fretten, maar zal voor de katten niet heel anders zijn.

Voor een weekendje zoals Koekje doet. Dus een goede grote portie geven. Over het algemeen slapen de fretten als ik er niet ben, dus eten ze niet eens, maar mochten ze honger krijgen, dan is er eten. Bij langer zijn de fretten tot nu toe uit logeren gegaan, en dan krijgen ze eten mee. Ze eten hele prooi, dus dat is makkelijk, want je hoeft niets te rekenen, en als ik vooral muizen meegeef, dan durft iedereen het ook te geven. Soms geef ik KVV mee, maar dat eten de fretten slecht.

Ik denk niet dat de katten uit logeren gaan, want mijn ouders hebben honden en die lopen ook de logeerkamer op. Dus dan blijven ze thuis, met elkaar en al hun speeltjes, en dan zullen ze redelijk normaal eten. De vriezer met eten staat thuis, en daar kan de oppas gewoon iets uit pakken en dat geven.
#1767776
Als ik een weekend weg ga komt een vriendin ze 2 keer per dag voeren en dan begin ik vaak met iets groots zodat als ik vrijdag weg ga ze zaterdagavond pas hoeft te komen. Als ik langer weg ga gaan ze naar m'n ouders, daar hebben ze de hele bovenverdieping voor zichtzelf.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door