Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BbvDoerak
#1763136
Waar valt dit onder?
Iemand zei spiervlees en nou zit er best wel wat aan maar er zit ook heel veel kraakbeen in?
En kun je dit proportioneren?
Heb nu een stuk van ong. 800 gr. liggen maar ik krijg dit klein gemaakt (noch met wildschaar, nog met koksmes).
En tsja hij krijgt normaal maar 200 gr. bot of 150 gr. spiervlees op een dag dus dan is dit wel erg overdaddig.
Vindt dit ook best ieuwie vlees/bot :)
Door Anne in Zweden
#1763202
Ik snij runderstrotten altijd met een fileermes, dus zo'n zeer lang, zeer smal en zeer scherp mes waar je vis en dergelijke mee fileert. Even een aanzetje snijden, dan de strot zo in je hand nemen dat het mes met de snijkant naar boven is gericht, en dan maar naar je toe zagen. Gaat probleemloos (bij mij althans)!
Door BbvDoerak
#1763206
Oke, kan ik dat nog proberen bedankt voor de tip!
Heb inmiddels ook meer gelezen over runderstrot maar de een zegt spiervlees, de ander bot en de ander vindt het helemaal niks?
Door Anne in Zweden
#1763213
Vroeger zat er blijkbaar nog veel vlees aan zo'n strot, waardoor het onder vlees viel, omdat kraakbeen qua voedingsstoffen niet is gelijk te stellen aan bot. Nu er weinig vlees meer aan zit, vinden sommigen het niet de moeite waard om te voeren. Ik doe het wel, omdat de honden er zo lekker lang mee bezig zijn. Het meeste andere botwerk gaat krakboem naar binnen, op een strot krijgen ze blijkbaar slecht grip (glibberding!), waardoor het langer duurt.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1765127
Met een snoeischaar kan je 'm ook goed in stukken knippen.
De strotten die ik geef zijn heel goed bevleesd, dus tel ik ze als spiervlees.
Kjell vindt ze heerlijk en hij is er lekker lang mee bezig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door