Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BbvDoerak
#1760231
Oke, rare vraag misschien maar kan het rauwe vlees besmet zijn wormen of andere ziekteverwekkende parasieten, baterieen of andere ziekteverwekkers?
Meestal is het vlees wel ingevroren geweest maar toch...
Iemand zei dat mijn hond meer kans op wormen had nu ik KVV/BARF voer, klopt dat?
Heb zelf het idee dat het wel meevalt als je maar goed op de hygiene let maar kon het ook niet helemaal verdedigen. Weet iemand dit?
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1760333
Wat ik heb begrepen is dat je juist minder kans op bijvoorbeeld wormen hebt, doordat de ph-waarde van de maag lager is en dus zuurder, hebben parasieten en dergelijke minder kans op overleving.
Door dancingdaydream
#1760478
neuh, valt wel mee. En de voedseldieren worden tegenwoordig toch juist op grote schaal ontwormd enzo.

Daarnaast, als het vlees geruime tijd is ingevroren dan vriezen de parasieten en wormen kapot, dus is er al helemaal weinig risico. Gewoon op een goede manier (in de koelkast) laten ontdooien.
Door Lizzy
#1760484
BbvDoerak schreef: Oke, rare vraag misschien maar kan het rauwe vlees besmet zijn wormen of andere ziekteverwekkende parasieten, baterieen of andere ziekteverwekkers?
Meestal is het vlees wel ingevroren geweest maar toch...
Iemand zei dat mijn hond meer kans op wormen had nu ik KVV/BARF voer, klopt dat?
Heb zelf het idee dat het wel meevalt als je maar goed op de hygiene let maar kon het ook niet helemaal verdedigen. Weet iemand dit?

Nee hoor, er bestaat beslist geen groter risico. Dieren die onze honden eten zijn goedgekeurd door een vleeskeurmeester. Die bevatten dus geen wormen of andere enge dingen. Die komen niet door de keuring. Zou het al wel door de keuring heen komen: de meeste enge beestjes worden door invriezen vernietigt. Bacterieen als salmonella, die overleven. Maar als je hygienisch met je spullen om gaat, is er niks aan de hand. Een gezonde hond heeft nul moeite met salmonella. Nee, wat dat betreft loop je meer risico op enge dingen als je hond gewoon op straat loopt en aan de kont van de buurhond ruikt, een kattendrol opvreet en verderop een heel dood vogellijkje :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door