Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door welovedenzell
#1754933
Hoi hoi,

ik zou graag willen weten wat jullie van mijn menu vinden?

Het menu is voor Denzell. Hij weegt 47 kilo en ben uitgegaan van 2%.

Vleesbot 30%= 1974 gr --> per dag 282 gr.
Spiervlees 50% = 3290 gr --> per dag 548gr
Orgaan 20% = 1316 waarvan 685gr pens en 685 hart, lever en nier

Maandag: 548gr paardspiervlees, 282gr kipnekken en 107,5 gr runderhart

Dinsdag: 548gr runderkop, 282gr hertnek en 78,3 gr kiplever

Woensdag: 548gr Eendspiervlees met vel, 282gr haaskarkas en 117,5gr rundernier

Donderdag: 548gr hertenvlees, 282gr kiprug en 78,3gr runderlever

Vrijdag: 548gr paardenspiervlees, 282gr runderstrot en 107,5gr kippenhart

Zaterdag: 548gr runderkop, 282gr kipnekjes en 117,5gr rundernier

Zondag: 685gr runderpens, 282gr hertnek en 78,3 gr kiplever

Ze krijgen dus elke week hetzelfde menu. Totdat mijn vriezer weer leeg is en ik weer opnieuw een bestelling moet doen.

De honden krijgen alles in 1x per dag.
Eerder gaf ik ze een vleesbotdag met orgaan en de andere dag alleen spiervlees. Nu wil ik ze een completedag gaan geven, dus hopelijk heb ik het goed gedaan.

Daarbij krijgen ze ook nog een vers/rauw groente prutje en een rauw eitje.

Mocht er iets op aan te merken zijn dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt.

Groetjes Norai
Door Lizzy
#1754940
[quote="welovedenzell"]
Hoi hoi,

ik zou graag willen weten wat jullie van mijn menu vinden?

Het menu is voor Denzell. Hij weegt 47 kilo en ben uitgegaan van 2%.

Vleesbot 30%= 1974 gr --> per dag 282 gr.
Spiervlees 50% = 3290 gr --> per dag 548gr
Orgaan 20% = 1316 waarvan 685gr pens en 685 hart, lever en nier

Maandag: 548gr paardspiervlees, 282gr kipnekken en 107,5 gr runderhart

Dinsdag: 548gr runderkop, 282gr hertnek en 78,3 gr kiplever

Woensdag: 548gr Eendspiervlees met vel, 282gr haaskarkas en 117,5gr rundernier

Donderdag: 548gr hertenvlees, 282gr kiprug en 78,3gr runderlever

Vrijdag: 548gr paardenspiervlees, 282gr runderstrot en 107,5gr kippenhart

Zaterdag: 548gr runderkop, 282gr kipnekjes en 117,5gr rundernier

Zondag: 685gr runderpens, 282gr hertnek en 78,3 gr kiplever

Ze krijgen dus elke week hetzelfde menu. Totdat mijn vriezer weer leeg is en ik weer opnieuw een bestelling moet doen.

De honden krijgen alles in 1x per dag.
Eerder gaf ik ze een vleesbotdag met orgaan en de andere dag alleen spiervlees. Nu wil ik ze een completedag gaan geven, dus hopelijk heb ik het goed gedaan.

Daarbij krijgen ze ook nog een vers/rauw groente prutje en een rauw eitje.

Mocht er iets op aan te merken zijn dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt.

Groetjes Norai

[/quote]

Hoi Norai,
Je hebt vast bewust gekozen voor 30% vleesbot? Ik vind het aan de lage kant dus als er veel vleesbot bij zit met weinig bot en veel vlees, zou ik zelf wat meer vleesbot gaan voeren. Zo vind ik runderstrot bijv. geen vleesbot. Dus ik weet niet of je dat bij vleesbot hebt opgeteld? Dan zou ik dat vervangen voor of iets waar echt bot in zit (dit is kraakbeen en bevat geen calcium). Ik tel 6 diersoorten, dus dat is prima! Ik zie geen vette vis op je menu staan. De kans dat ze dus wat weinig omega 3 vetzuren binnen krijgen is dus reeel. Eventueel zou je wat vette vis aan je menu toe kunnen voegen of wat visolie.
Door welovedenzell
#1755151
Hoi hoi,

bedankt voor je snelle reactie ;)

Dus runderstrot ff vervangen voor een kipkarkas ofzo??
De reden dat ik wat meer spiervlees wil geven is, omdat ik ergens tussen NRV en Barf zit :-[. Ze krijgen wel vis, maar zit niet standaard in hun menu. Heb makreeltjes in de vriezer en wat makreelkoppen en wat wijting, maar ze trekken hun neusje ervoor op. Ik geef ze nu dus sardientjes uit blik (afgespoeld met water) en dat vinden ze wel weer lekker!

Dus overall ben je wel tevreden met mijn menu? Ook de hoeveelheid diersoorten en hoe ik mijn orgaan heb ingedeeld??

Groetjes Norai
Door **Jolanda**
#1755192
NRV gaat uit van kale vleesbot, dus écht alleen bot. Barf gaat uit van vleesbot waarvan 50% bot en 50% vlees.
30%vleesbot, is dan dus te weinig want dan heb je 15% bot ipv de 25%bot waar je met Barf vanuit gaat
Door Lizzy
#1755248
[quote="welovedenzell"]
Hoi hoi,

bedankt voor je snelle reactie ;)

Dus runderstrot ff vervangen voor een kipkarkas ofzo??
De reden dat ik wat meer spiervlees wil geven is, omdat ik ergens tussen NRV en Barf zit :-[. Ze krijgen wel vis, maar zit niet standaard in hun menu. Heb makreeltjes in de vriezer en wat makreelkoppen en wat wijting, maar ze trekken hun neusje ervoor op. Ik geef ze nu dus sardientjes uit blik (afgespoeld met water) en dat vinden ze wel weer lekker!

Dus overall ben je wel tevreden met mijn menu? Ook de hoeveelheid diersoorten en hoe ik mijn orgaan heb ingedeeld??

Groetjes Norai
[/quote]

Ja, bijvoorbeeld kipkarkas. Iets met echt bot, geen kraakbeen. Enerveejers voeren meestal zo'n 15% kaal bot. Barfers zo'n 40% a 50% vleesbot. Zou je daar tussen willen zitten, zit je op 35% vleesbot. Maar ik zou je aan raden dat op te schroeven naar 40% vleesbot, dat is dus 20% kaal bot en dan eens te kijken hoe dat gaat. Je diersoorten en orgaanvleessoorten zijn allemaal dik in orde!

Sardien uit blik is op zich prima maar ik raad je aan dan sardien op olijfolie te nemen en niet op zonnebloem of sojaolie. Dit bevat namelijk omega 6 vetzuren en dus schiet de sardien qua omega 3 niet op. Het beste neem je zalm (da's op water), sardien op olijfolie en makreel op water.
Door welovedenzell
#1755298
[quote="Jol"]
NRV gaat uit van kale vleesbot, dus écht alleen bot. Barf gaat uit van vleesbot waarvan 50% bot en 50% vlees.
30%vleesbot, is dan dus te weinig want dan heb je 15% bot ipv de 25%bot waar je met Barf vanuit gaat
[/quote]

Pfff wat kan het soms ingewikkeld klinken (lees: lezen). Oke, dus ik moet mijn vleesbotten iets opschroeven en mijn spiervlees iets naar beneden doen en dan is het goed???

Oke dus vis ingeblikt kan opzich geen kwaad maar dan het liefst op water of op olijfolie!! Nou, dat visgebeuren gaat goed komen en hopelijk de rest ook ;)

Iig heel erg bedankt voor jullie hulp!!

Groetjes Norai
Door Lizzy
#1755339
[quote="welovedenzell"]
Pfff wat kan het soms ingewikkeld klinken (lees: lezen). Oke, dus ik moet mijn vleesbotten iets opschroeven en mijn spiervlees iets naar beneden doen en dan is het goed???

Oke dus vis ingeblikt kan opzich geen kwaad maar dan het liefst op water of op olijfolie!! Nou, dat visgebeuren gaat goed komen en hopelijk de rest ook ;)

Iig heel erg bedankt voor jullie hulp!!

Groetjes Norai
[/quote]

Dat zou ik doen ja, vleesbot iets ophogen. Je kunt dan spiervlees iets naar beneden brengen. Verse, rauwe vis is natuurlijk nog gezonder dan ingeblikte vis, maar als je hond dat niet wil eten, kun je best 1 keer per week een blikje vis geven. Op water of olijfolie inderdaad. En dan even kijken hoe je hond het er op doet. Mocht de vacht iets droog worden, kun je wat visolie erbij gaan geven.
Door welovedenzell
#1755405
[quote="Lizzy"]
Dat zou ik doen ja, vleesbot iets ophogen. Je kunt dan spiervlees iets naar beneden brengen. Verse, rauwe vis is natuurlijk nog gezonder dan ingeblikte vis, maar als je hond dat niet wil eten, kun je best 1 keer per week een blikje vis geven. Op water of olijfolie inderdaad. En dan even kijken hoe je hond het er op doet. Mocht de vacht iets droog worden, kun je wat visolie erbij gaan geven.
[/quote]

Spiervlees wordt dan 40% en vleesbot ook 40% ;) en dan 1x in de week een blikje vis. Nou dat gaat helemaal goed komen ;DHeel erg bedankt voor je reacties!!

Groetjes Norai
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door