Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door arenda
#1743413
Waar ik  me dus al jaren niet druk meer om heb hoeven maken, (Dreamer laat ik dus zo min mogelijk enten. De laatste heeft ze 4 jaar geleden gehad toen ze in t pension moest) komt nu met t puppekind weer om de hoek kijken. En ik weet t ff niet meer. Hij is vandaag 10 weken, heeft 14-8, ff rekenen dus met 7 weken nobivac DHP en nobivac Lepto gekregen wat tot vandaag 4-9 geldig zou zijn.
Zou ie dan deze week gewoon weer DHP en Lepto moeten krijgen? En is zijn jeugdenting dan voltooid? Heb nl geen idee hoe de da erover denkt. Niet dat mij dat beinvloed, maar ik wil wel een beetje beslagen ten ijs komen natuurlijk. En direct overdonderen met hoe ik het wil hebben lijkt me dan het beste, voordat hij/zij mij overdondert  :biggrin2:
De 1-jaars enting is ook niet altijd nodig las ik al, maar t is misschien wijs om m dan te laten titeren. Toch?
Door K&D
#1743463
mijn tekst; ;)
Er is in dit hoekje veel info te vinden hierover. Ook met de zoekfunctie kun je van alles vinden.
Ik ent mijn pups zelf nog 2 keer (met 9 en 16 weken) en daarna weer een DHP cocktail als ze ongeveer 1,5 jaar zijn.
Dan stop ik ermee en laat titeren. De uitslag daarvan bepaalt wanneer er een volgende enting nodig is.
Weil, kennelhoest en Pi ent ik helemaal niet, maar dat is per hond/situatie verschillend.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1747143
DHP en lepto al met 7 weken? Dat is heftig.
Ik zou, als je niet wilt titeren, nu alleen parvo doen en dan op of na 12 weken nog een keertje DHP. En als je lepto wilt dan daarna nog twee keer lepto.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1750391
Hitam schreef: DHP en lepto al met 7 weken? Dat is heftig.
Ik zou, als je niet wilt titeren, nu alleen parvo doen en dan op of na 12 weken nog een keertje DHP. En als je lepto wilt dan daarna nog twee keer lepto.
Waarom niet nu lepto? Nu overslaan betekent dat je nog 2 keer lepto moet geven.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door