Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marjoleine
#1750381
Even een vraagje over vis drogen:

Ik krijg van de visboer kabeljauw, hij noemt het graten maar de kop, staart, vinnen en een flink deel vlees zit daar ook nog aan ;)
Nou eten ze dat wel, maar ze vinden vis veel lekkerder gedroogd.
Dus: kun je dat drogen?
Niet direct de koppen, maar de graat (met vlees), de vinnen en de staart?
Of wordt het dan te scherp?
Door Lizzy
#1750471
Lastig. Het hangt er ook vanaf misschien wat voor droger je hebt en op welke temperatuur er gedroogd wordt. Misschien dat met een graad of 40 a 50 de graat minder hard wordt...?
Door Alba
#1750482
Wij drogen wel eens zalmbuiken die we krijgen van de visboer, het vlees blijft heel vettig (zal bij kabeljouw wel beter drogen) maar de buikvinnen worden heel hard. Ik knip ze er meestal af, vooral omdat ik het vaak gebruik tijdens de training als beloning en dan wil ik iets zachts/snel doorslikbaars hebben maar ook omdat ik ze wel heel hard vind.
We drogen ook wel eens snippers vlees, daar zitten dan ook wel graatjes in en dat gaat wel goed, maar de ruggengraat (heet dat zo bij een vis?) lijkt me te hard worden. Staarten hebben we ook wel eens gedroogd als snack, dat ging wel goed maar Alba geeft de voorkeur aan de vellen (als je daar aan kan komen voor op de droger van je visboer zijn je honden vast heel blij met je).
Laatst gewijzigd door Alba op za 11 sep 2010, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Linda_Bonbon
#1750498
Alba schreef: Wij drogen wel eens zalmbuiken die we krijgen van de visboer, het vlees blijft heel vettig (zal bij kabeljouw wel beter drogen) maar de buikvinnen worden heel hard. Ik knip ze er meestal af, vooral omdat ik het vaak gebruik tijdens de training als beloning en dan wil ik iets zachts/snel doorslikbaars hebben maar ook omdat ik ze wel heel hard vind.
We drogen ook wel eens snippers vlees, daar zitten dan ook wel graatjes in en dat gaat wel goed, maar de ruggengraat (heet dat zo bij een vis?) lijkt me te hard worden. Staarten hebben we ook wel eens gedroogd als snack, dat ging wel goed maar Alba geeft de voorkeur aan de vellen (als je daar aan kan komen voor op de droger van je visboer zijn je honden vast heel blij met je).
moet je wel een visboer met een droger hebben.....
;D

sorry kon het niet laten ;)
Laatst gewijzigd door Linda_Bonbon op za 11 sep 2010, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Alba
#1750508
Linda_Bonbon schreef: moet je wel een visboer met een droger hebben.....
;D

sorry kon het niet laten ;)
Ik ben net wakker >:(. Moest even 2 keer lezen maar ik snap 'm hoor... en laat 'm lekker staan :D. (zou trouwens best fijn zijn als mijn visboer het ook nog even voor me zou drogen, die huiden ruiken niet echt lekker als ze nog warm zijn van de droger)
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#1750513
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe hard de graten van kabeljouw zijn tov van stokvis, maar de stokvis die ik koop bevat ook gewoon de graten, gedroogd en wel. Natuurlijk wel "ingepakt" in de rest van het vlees, want het zijn gewoon stukken gedroogde hele vis. Heb het al lang niet meer gegeven trouwens, goed idee weer eens een zakje in huis te halen  :biggrin2:
Door Linda_Bonbon
#1750526
Alba schreef: Ik ben net wakker >:(. Moest even 2 keer lezen maar ik snap 'm hoor... en laat 'm lekker staan :D. (zou trouwens best fijn zijn als mijn visboer het ook nog even voor me zou drogen, die huiden ruiken niet echt lekker als ze nog warm zijn van de droger)
had hem natuurlijk even vet gedrukt moeten maken. dan was t duidelijker geweest. lach je ook niet uit hoor, vind het gewoon een grappig zinnetje :)
Door Marjoleine
#1750549
Madelief. schreef: Ik weet eerlijk gezegd niet hoe hard de graten van kabeljouw zijn tov van stokvis, maar de stokvis die ik koop bevat ook gewoon de graten, gedroogd en wel. Natuurlijk wel "ingepakt" in de rest van het vlees, want het zijn gewoon stukken gedroogde hele vis. Heb het al lang niet meer gegeven trouwens, goed idee weer eens een zakje in huis te halen  :biggrin2:
Nou, eigenlijk dacht ik daaraan en redeneerde ik dat het moest kunnen. Ze zijn verdraaid goed bevleesd (ik heb een aardige visboer :biggrin2:).
Hier wordt gedroogd trouwens altijd veel beter gegeten dan rauw. Op visgebied dan.
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#1750563
Marjoleine schreef: Nou, eigenlijk dacht ik daaraan en redeneerde ik dat het moest kunnen. Ze zijn verdraaid goed bevleesd (ik heb een aardige visboer :biggrin2:).
Hier wordt gedroogd trouwens altijd veel beter gegeten dan rauw. Op visgebied dan.
Ja, nou en dat niet alleen. Er stond me al wat van bij, maar google heeft dat inmiddels bevestigd...stokvis wordt meestal van kabeljauw gemaakt. Dus ;)
Ik zou het gewoon proberen...enne.....doe mij zo'n visboer!

Yanthe smult gelukkig van sardines, prettig want ik wil wel wekelijks vis voeren tijdens de zwangerschap. Nooit veel. Een paar visjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door