Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Esthertjuh
#1744235
Altijd als ik het vlees portioneer maak ik al vrij ruime porties.
Maar nu houdt ik iedere keer porties van 320 gram over terwijl ik 350 gram nodig heb.
Ik begon al aan mezelf te twijfelen of ik het niet zelf verkeerd heb gedaan, maar volgens mij komt het gewoon door het dooivocht.
Nu laat ik alles in een grote bak ontdooien die ik eens in de 2/3 dagen helemaal schoonmaak en daar zit dus veel dooivocht in.
Ik ga dit dus anders doen en voortaan alles in een apart bakje ontdooien zodat ik het dooivocht mee kan geven.
Maar moet ik mijn porties nu nog groter gaan maken zodat ze ook het juiste gewicht aan vlees binnen krijgen of mag ik het dooivocht ook gewoon meetellen in het gewicht?
Door Nadia
#1744270
Ik tel het wel gewoon mee. Ik voer het dooivocht ook. Als er heeeeel veel vanaf komt (lever ofzo) dan bewaar ik het en meng ik het door de groentemix, die dan wat lekkerder word.
Door orinake
#1744975
Ik geef het dooivocht gewoon mee.
Ik ontdooi per dag 5kg en dan loopt het anders wel wat op als ik dat telkens zou weggieten :)
Nu het hangt ook wel af van wat je ontdooit hoeveel vocht je hebt...
Schapenribben en geitenvlees = zo goed als niets.
Orgaan daarentegen dat word een sopje :)
Door Benjy en Misty
#1745751
Hier reken ik het er ook gewoon bij. Bij veel bloed doe ik wel iets meer vlees en vries ik het in in bakjes in plaats van zakjes want dat geeft zo'n kliederboel in de vriezer.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1746013
Ik reken altijd de gewichten wat aan de ruime kant vanwege het vocht.
Wel kiep ik het vocht wat eraf komt tijdens het ontdooien gewoon in de bak erbij.
Door Esthertjuh
#1746053
Ik had ook al aan de ruime kant gerekend, maar blijkbaar dus niet genoeg.
Moet er wel bij zeggen dat het me nu op begint te vallen dat het vooral wild is waarbij ik een stuk minder gewicht overhoudt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door