Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Madelief.
#1744085
moeten de gedroogde snackjes eigenlijk worden?

Ik heb al uuuuuuuren over de kippennekken gedaan (ok, da's dik en vet), maar de reepjes vlees doen er ook flink lang over. Die waren echt niet zo dik, ongeveer een halve centimeter. Maar...misschien verwacht ik iets veel drogers en is het al goed? Moet het echt kraakdroog zijn of gewoon donker en droog, maar mag het nog buigzaam zijn....

Die kipreepjes van proline die je kopen kunt zijn ook buigzaam toch? Niet dat ik die (eenmaal geopend) lang bewaar...
Door miik
#1744088
Het ligt eraan hoe je ze wilt bewaren. Je kunt kleine zakjes maken en die invriezen -dan hoeft het minder droog te zijn. Ik wil het wel graag erg droog hebben zodat ik het lang buiten de vriezer kan bewaren. Het scheelt ook heel erg of de reepjes warm of koud zijn. Ik doe vaak een x-aantal uur drogen en dan zet ik m uit en als ze afgekoeld zijn beoordeel ik of ze droog genoeg zijn - en ja dan knakken ze. (terwijl het zelfde warm nog zou buigen).

Stukjes die ondanks dat echt nog "natter" zijn dan de rest gaan in een bakje en worden gewoon als eerste opgevoerd :)
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#1744092
miik schreef: Het ligt eraan hoe je ze wilt bewaren. Je kunt kleine zakjes maken en die invriezen -dan hoeft het minder droog te zijn. Ik wil het wel graag erg droog hebben zodat ik het lang buiten de vriezer kan bewaren. Het scheelt ook heel erg of de reepjes warm of koud zijn. Ik doe vaak een x-aantal uur drogen en dan zet ik m uit en als ze afgekoeld zijn beoordeel ik of ze droog genoeg zijn - en ja dan knakken ze. (terwijl het zelfde warm nog zou buigen).

Stukjes die ondanks dat echt nog "natter" zijn dan de rest gaan in een bakje en worden gewoon als eerste opgevoerd :)
Jaaa, niet aan gedacht. Was ook altijd zo als ik koekjes bakte (lang geleden)...dan dacht ik dat ze niet klaar waren en liet ze te lang liggen, terwijl even afkoelen liet blijken dat ze wel degelijk klaar waren. Bedankt voor de tip!

Wat is voor jou "lang buiten de vriezer bewaren"? Ik had al bedacht de vette kippennekken maar in een bakje in de koelkast te zetten..
Door Nadia
#1744274
Ik mik alles wat ik bheb gedroogd in de vriezer. Voor mij is het droog genoeg als ik het klein kan knippen en tijdens de training kan geven zonder vieze handen te krijgen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1744280
hier gaat het gedroogde spul ook de vriezer in...
de kippenekken sla ik allemaal erg plat....dan zijn ze zo droog..
Laatst gewijzigd door me and my boys op zo 05 sep 2010, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#1744281
vanaalst schreef: hier gaat het gedroogde spul ook de vriezer in...
de kippenekken sla ik allemaal erg plat....dan zijn ze zo plat..
??? Plat zullen ze zeker zijn na het platslaan ja  ::)

Bedoel je wellicht droog??  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Else
#1744289
De long en spiervlees droog ik altijd wel totdat het krukdroog is (uurtje of 8-10) en bewaar ik in zakjes in de vriezer.
De kippennekken krijg ik niet helemaal goed droog vanwege 't vet maar die vindt mijn hond het meest verrukkelijk als ze maar een uurtje of 3 gedroogd zijn en dus nog vieze kliederdingen zijn om te geven bij de training. Ik gebruik dit soms als een soort van superbeloning, hij doet er namelijk een moord voor. Maar goed dan heb je wel lekkere kleffe/ vette handjes tijdens de training....
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1744294
Nadia schreef: ??? Plat zullen ze zeker zijn na het platslaan ja  ::)

Bedoel je wellicht droog??  :biggrin2:
oh verrek, droog natuurlijk ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door