Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door joo-tje
#1742233
Gister zat kleine poes Nina (van 12 jaar) zich weer eens uitgebreid te wassen zoals ze altijd doet. (ze likt nogal overmatig) ik kijk eens goed naar wat ze wast en zie tot mijn schrik dat ze twee gaten in haar kontje heeft! Echt twee openliggende diepe wonden....het enige wat ik kan bedenken is dat het lijkt alsof ze beschoten is. Naar de dierenarts geweest en nu bleek dat Nina verstopte, ontstoken anaalklieren had en dat die ontsteking doorgebroken was.....au au au. Gelukkig had ze het zelf natuurlijk al megaschoon gehouden (eerst zat er nog pus bij later niet). Ze heeft nooit enige tekenen van pijn laten zien zelfs niet toen het doorgebroken was terwijl het er toch echt heel pijnlijk uitzag. Ik heb niks gemerkt. De andere zat ook behoorlijk vol dus de heeft de DA leeg gemaakt. Nu loopt ze met een kap op dapper te zijn en heeft ze een doosje antibiotica mee. Ik merk nog steeds helemaal iets aan haar, ook met de kap op is ze megadapper! Wat een stoer wijffie heb ik toch!
Is hier meer ervaring met volle anaalklieren? En hoe ik dat eventueel kan voorkomen?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1742476
ot heeft wel eens wat anaalvocht geloosd bij plotselinge hevige schrik.
dat we hier niet zo vaak ontstoken anaalklieren bij katten zien, heeft volgens mij te maken met wat men hier voert. een barfdrol is lekker stevig en drukt zo langs de anaalklieren, zodat deze niet overvol raken.
dus barfen zou een goede oplossing zijn om zoiets tegen te gaan.
Door joo-tje
#1742513
Ze krijgt carnibest natuurvoer en een deel diabetes carnibest. Ze haat dingen die ze moet kauwen....dus barf gaat niks worden. Wat ze wel steeds doet is de stukjes bot en ander harder spul in de carnibest laten liggen. Ze krijgt vast ook een deel binnen maar niet alles. Zal het daar aan liggen? Wat voor barfachtigs zou ik eventueel nog kunnen doen? Gedroogd spul misschien? (laatst at ze wel wat gedroogd runderlong in ministukjes)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door