Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1741968
Hallo,

We hebhen twee toypoedeltjes (meisjes) van 7 en 6 jaar ... Ons meisje Lexie van 6 jaar heeft sinds ze pup was een Giardiase doorgemaakt waardoor ze tot op heden altijd heel fragiel gebleven is aan haar darmen (volgens de DA heeft de giardiase, hoewel behandeld op 3 maanden en verschillende stoelculturen negatief naderhand, haar vatbaar gemaakt voor darminfecties; regelmatig had ze een infectie opgelopen met hevige krampen tot gevolg en met een antibioticakuur (spuit bij DA en medicatie) ging dit over EN gelukkig de laatste crisis dateert van een goed jaar geleden) ... we letten goed op haar voeding, bijkomende vitamientjes (homeopathie) en op dit vlak stelt ze het voorlopig goed (hout vast houden !!!!!)  Ze is altijd ons zorgenkindje gebleven en het enige dat ons altijd gefrappeerd heeft was een platte stoelgang  (geen diarrhee, maar haar stoelgang is nooit een mooi gevormd hard drolletje zoals bij haar zusje Tessa van 7 jaar: sorry ik kan het niet anderes verwoorden).  Dit terzijde, maar misschien heeft deze medische voorgeschiedenis een verband met het huidig chronisch probleem .....

Sinds meer dan 2 jaar constateren we een soort van abcessen aan haar rectum (gaatjes rond de anus die opzwellen precies zoals een puist, opengaan en na een tijd toegaan maar met nieuwe "puistjes" die op een andere plaats rond haar rectum optreden).  Een van de irritantste symptomen is het veelvuldig lekken aan haar rectum (ze kan heel de dag rustig slapen en dan opeens de hele avond zitten te lekken).  DA al verschillende malen gecontacteerd maar ook hij heeft ons niet vooruit kunnen  helpen (geen wormen en klieren niet gevuld).  We zijn overtuigd dat het niet gaat over volle klieren.  We hebben altijd poedeltjes en meisjes gehad en kennen de techniek om deze te ledigen en bij visite bij DA zijn deze klieren helemaal niet vol (ze schuurt ook niet over de vloer) ... De DA komt altijd hierop terug, maar we zijn 100% zeker dat haar klieren OK zijn ... dagelijks desinfecteren we deze regio en we zijn momenteel ook begonnen met Traumeel te geven: allerhande crèmekes hebben tot op heden geen enkel effect gehad ....  Buiten het lekken en het feit dat rond haar rectum een soort van puistjes zijn met roodheid en ook een soort van verkleuring van de huid, zien we geen echte problemen bij Lexie: ze eet goed, speelt goed, is actief en guitig ... De enige oplossing die onze DA ziet is een eventuele operatie met wegname van de klieren, maar hier zijn we niet echt voor te vinden en we zijn ook niet overtuigd dat dit de oplossing is .....  Opzoekingen op het internet hebben mij bij peri-anale fistulen gebracht: kan dit het zijn (maar ze heeft geen diarree, geen gewichtsverlies, geen bloed in haar stoelgang, ... alleen het lekken en het optreden van een soort van zweertjes/puistjes aan haar rectum ...
Heeft iemand hiermee ervaring mee ?  Kan iemand op basis van mijn uitleg enig licht werpen op haar probleem (waarvoor gaat het juist en heeft iemand een oplossing) ?

Baasjes van Tessa en Lexie
#1742049
Hallo,

We hebhen twee toypoedeltjes (meisjes) van 7 en 6 jaar ... Ons meisje Lexie van 6 jaar heeft sinds ze pup was een Giardiase doorgemaakt waardoor ze tot op heden altijd heel fragiel gebleven is aan haar darmen (volgens de DA heeft de giardiase, hoewel behandeld op 3 maanden en verschillende stoelculturen negatief naderhand, haar vatbaar gemaakt voor darminfecties; regelmatig had ze een infectie opgelopen met hevige krampen tot gevolg en met een antibioticakuur (spuit bij DA en medicatie) ging dit over EN gelukkig de laatste crisis dateert van een goed jaar geleden) ... we letten goed op haar voeding, bijkomende vitamientjes (homeopathie) en op dit vlak stelt ze het voorlopig goed (hout vast houden !!!!!)   Ze is altijd ons zorgenkindje gebleven en het enige dat ons altijd gefrappeerd heeft was een platte stoelgang  (geen diarrhee, maar haar stoelgang is nooit een mooi gevormd hard drolletje zoals bij haar zusje Tessa van 7 jaar: sorry ik kan het niet anderes verwoorden).   Dit terzijde, maar misschien heeft deze medische voorgeschiedenis een verband met het huidig chronisch probleem .....

Sinds meer dan 2 jaar constateren we een soort van abcessen aan haar rectum (gaatjes rond de anus die opzwellen precies zoals een puist, opengaan en na een tijd toegaan maar met nieuwe "puistjes" die op een andere plaats rond haar rectum optreden).  Een van de irritantste symptomen is het veelvuldig lekken aan haar rectum (ze kan heel de dag rustig slapen en dan opeens de hele avond zitten te lekken).  DA al verschillende malen gecontacteerd maar ook hij heeft ons niet vooruit kunnen  helpen (geen wormen en klieren niet gevuld).  We zijn overtuigd dat het niet gaat over volle klieren.  We hebben altijd poedeltjes en meisjes gehad en kennen de techniek om deze te ledigen en bij visite bij DA zijn deze klieren helemaal niet vol (ze schuurt ook niet over de vloer) ... De DA komt altijd hierop terug, maar we zijn 100% zeker dat haar klieren OK zijn ... dagelijks desinfecteren we deze regio en we zijn momenteel ook begonnen met Traumeel te geven: allerhande crèmekes hebben tot op heden geen enkel effect gehad ....  Buiten het lekken en het feit dat rond haar rectum een soort van puistjes zijn met roodheid en ook een soort van verkleuring van de huid, zien we geen echte problemen bij Lexie: ze eet goed, speelt goed, is actief en guitig ... De enige oplossing die onze DA ziet is een eventuele operatie met wegname van de klieren, maar hier zijn we niet echt voor te vinden en we zijn ook niet overtuigd dat dit de oplossing is .....  Opzoekingen op het internet hebben mij bij peri-anale fistulen gebracht: kan dit het zijn (maar ze heeft geen diarree, geen gewichtsverlies, geen bloed in haar stoelgang, ... alleen het lekken en het optreden van een soort van zweertjes/puistjes aan haar rectum ...
Heeft iemand hiermee ervaring mee ?   Kan iemand op basis van mijn uitleg enig licht werpen op haar probleem (waarvoor gaat het juist en heeft iemand een oplossing) ?

Baasjes van Tessa en Lexie
[/quote][img]http://[img][/img][/img]
#1742477
Mijn duitse herder Branco had ook een zeer ernstige vorm van perianale fistels .
Ik ben met hem naar een holistische dierenarts gegaan , ikzelf geloof erg in de homeopatische en Bach Bloesem manier van denken ... bij Branco was er natuurlijk een fysiek probleem ... maar deze werden erg versterkt door emotionele problemen .
Ik heb hem door Homeopatische druppels , hem zelf healingen te geven en goed voer ( KVV ) nog een jaar langer bij me kunnen houden dan dat de reguliere dierenarts van de kliniek in Wilhelminaoord had voorspelt . Die wilde hem gelijk al in laten slapen namelijk .
Ook de medicijnen voor de fistels die er zijn werkten alleen maar averechts en door de prednisolon kreeg ik een megadepressieve hond .

Ik gaf Branco ook Isogel door zijn voer , dat is een natuurlijk middels wat een slijmlaagje maakt over de ontlasting waardoor de hond minder hoeft te persen , persen verergert immers de fistels .
Silicea is ook een prima middel trouwens , dat gad ik hem ook standaard .

En verder een beetje olie evt. door het voer .

Het is een hele vervelende aandoening , ik leef helemaal met je mee trouwens .... als ik iets nog verder uit kan leggen dan hoor ik het graag .

Het kan heel erg goed gaan in sommige gevallen , en sommige honden kunnen het gewoon goed onder controle houden waardoor ze er gewoon oud mee kunnen worden maar helaas was Branco er van jongs af aan al mee behept en wij hebben hem pas op 2 jarige leeftijd gekregen en op 4 jarige leeftijd werd pas duidelijk wat er nu werkelijk aan de hand was . Branco is 6 jaar geworden , maar de fistels woekerden zo erg bij hem dat het voorhem geen kans meer had om beter te worden .
#1746597
Silicia nog nie geprobeerd ... zullen we doen ... Ondertussen heeft iemand me ook voorgesteld om een zalfje Protopic 0,1% te proberen (2X/dag gedurende 3 weken) ... word vooral gebruikt voor atopisch eczeem ... een meer radicaler middel, maar voorlopig hebben de homeopatische middeltjes niet echt geholpen (ook al zijn we eerder voor homeopathie)... ze zal dit natuurlijk oplekken en ik vraag me af of dit wel goed is  ... ik denk ook eerder dat ze meer een chronische infectie van haar anaalklieren heeft want ze beantwoordt niet aan alle symptomen vermeld op internet van peri-anale fistulen ... misschien een soort van atopisch eczeem thv de lies met fissuren waarvoor dit zalfje bij kinderen effect heeft: haar anus is immers soms geïrriteerd en vochtig .. iemande dit zalfje al uitgeprobeerd?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door