Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sofia
#1738091
Sinds Lara is opgenomen geweest wegens Giardia besmetting loopt ze na een slaapje kreupel met haar rechter voorpoot. Na even gelopen te hebben gaat dit over, maar wat zou het kunnen zijn? Het infuus heeft rechts gezeten, maar die heeft ze er uit gepeuterd waarna het verhuisd is naar links. Zou het daar mee te maken hebben? Ik ben haar al wat schraler gaan voeden zodat ze niet te zwaar is, heb haar arnica gegeven, maar weet eigenlijk niet wat ik nog verder zou kunnen doen of waar ik aan moet denken. voor groeipijnen lijkt het me wat vroeg? Heeft iemand ideeen of adviezen?
Door Jacqueline1968
#1738911
Gorby struikelde veel over zijn rechter voorpoot of liep soms licht kreupel (even), ook hij had ernstige giardia en dus maagpijn/buikpijn gehad.

Hij is behandeld door een dierfysio, die tevens osteopate is, en zij vond een aantal echt forse blokkeringen, zowel bij de laatste wervels voor het staart been, midden in zijn rug, en ook bij zijn nekwervels.

Hij heeft 4 behandelingen ondergaan en is nooit meer gestruikeld en kon daarna ook zijn rug weer heerlijk ontspannen hol maken.
Ze vertelde dat bij honden de ingewanden in een soort net aan de ruggegraat verbonden zijn en dus bij een hond problemen met de ingewanden en organen zeker uitwerken op de rug en zo weer op de beweging (osteopathie dus)

ik weet niet of het zo is, maar misschien is het een poging waard.
Gorby is behandeld door Nethanja Pruyssers, het is niet goedkoop, maar ze is (vinden wij, en we kennen haar echt al jaren) heel erg goed in haar vak.
Door sofia
#1739076
Dank voor jullie reacties. Lizzy het is een miniatuur bullterrier. Niet de meest kleinzerige typjes. Ik heb geen idee wat LPC is? Ik denk dat het een goed idee is om naar deze ostheopate te gaan. Ik maak me wel zorgen. Het infuus heeft er zo'n 3 weken geleden ingezeten. Je merkt verder niets aan de poot. Als ik het rustig doorbeweeg geeft ze geen pijn aan. In mijn verbeelding is het wel soms wat warmer. Ik heb ook al de voetzool bekeken, maar behalve dat ik ze droog vind geen splinters of andere rare dingen. Ik neem haar een halfuurtje per dag mee wandelen en draag haar dan ook nog grote stukken. Is dat teveel? Verder speelt ze veel met Sofia, de andere hond. Gek genoeg heb ik het gevoel dat ze een beetje sombere indruk maakt. Niet zo'n vrolijke energie als voor dat ze ziek werd.
Door Lizzy
#1739082
Rhus Toxicodendron is een homeopathisch middel dat past bij startpijn. Dat zit in TraumaVetsem van VSM. Dat zou je haar kunnen geven. Verder denk ik dat de behandeling wel eens een flinke aanslag voor haar geweest kan zijn... Geef je probiotica? Dat zou ik zeker geven. En misschien is een bezoekje aan een holistisch DA de moeite waard. De DA kan dan gelijk naar haar pootje kijken.

Ach, wat sneu voor je hondje :'(. Veel sterkte met Lara!
Door sofia
#1739201
Dank je wel. Misschien moet ik toch weer naar Tannetje. Ik heb rhus tox in huis. Dat zal ik haar weer even geven. Heb het ook gegeven toen zij zo'n jeuk kreeg van de allergische reactie op de medicatie tegen giardia. Ja, ik denk inderdaad dat het een traumatische gebeurtenis is geweest. Ik ben een psycholoog en ik wou dat ik haar op mijn manier kon behandelen. Maar helaas zal EMDR bij haar niet veel uithalen (alhoewel, je weet maar nooit, het is nog nooit op dieren uitgeprobeerd)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door