Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#1738703
Pixie spuugt af en toe, meestal 's ochtends maar vandaag toevallig om 19.30 uur. De kleur is heeel licht groenig maar dan ook heel erg licht, meer een gebroken wit en beetje schuimig. Weet niet of het gal is of niet.

Meestal spuugt ze 1 keer per week of 1,5 week. Maak me er niet echt zorgen om maar weet iemand misschien waardoor dit komt? Iets aan doen of verder geen aandacht aan schenken? Op het spugen na schijnt het Pixie niet veel uit te maken, een paar seconden na het spugen rent ze weer rond en doet alsof er niets gebeurt is.
Door Sella
#1738735
Bij Diego is dit spugen op een te lege maag. Kan het zijn dat ze iets licht verteerbaars heeft gekregen?
Bv geit en lam is vetter en is wat langer onderweg dan bv kalkoen of kip.
Door TMG1961
#1738752
Lizzy schreef: Eet ze de dag ervoor altijd hetzelfde?
Nee, ze krijgt iedere dag wat anders. Nu nog KVV, ben bezig laatste restje op te maken alvorens volledig op Barf over te gaan. Gisteren heeft ze rund gehad, vandaag kip. 's ochtends krijgt ze altijd voor we gaan wandelen een koekje en onder het wandelen 2 hapjes van mijn appel. Laatste keer dat ze 's ochtends spuwde is ruim 1 week geleden. Het lijkt ook niet op gal, dat is toch meestal geel of was het nou groen? Wat zij spuwt is gebroken witachtig.
Door TMG1961
#1738886
lauraV schreef: kan een te lege maag zijn ......
krijgt ze naar verhouding wel genoeg te eten? ( aangezien ze nog jong is )
Ze krijgt momenteel 800gram KVV per dag plus nog wat snacks tussendoor en af en toe paar stukjes fruit
Ze weegt momenteel ruim 26kg
Door TMG1961
#1738996
Het rare is dat ze het heel zelden doet, slecht 1 keer in de 1 a 2 weken. Maar ik ga haar 's middags een kleinigheidje geven. Vandaag geef ik haar een onsje ansjovis..is ook nog eens gezond. Kijk ik gelijk wat de kat ervan vindt, van de KVV van Pixie moest ze niets hebben. Wel de gedroogde kipfilet, daar is ze gek op, ook pens staafjes eet ze maar KVV..yak
Gebruikersavatar
Door Riek
#1739727
Femke deed dat 's ochtends, zag er denk ik net zo uit als dat van Pixie.
Ze krijgt nu 's avonds voor we gaan slapen nog een klein beetje eten, en het spugen is over.
Door TMG1961
#1739805
Riek schreef: Femke deed dat 's ochtends, zag er denk ik net zo uit als dat van Pixie.
Ze krijgt nu 's avonds voor we gaan slapen nog een klein beetje eten, en het spugen is over.
Dat krijgt Pixie ook al een tijdje, heel soms spuugt ze nog eens 's ochtends, toevallig gisteravond ook gespuugd, zij heeft er verder schijnbaar geen last van, ze eet goed, is vrolijk, haalt onzin uit en gedraagt zich zoals iedere levendige pup van 6,5 maand.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door