Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door moniquemanon
#1736223
:-*
Ik ben eigenaar van een 3 jarig cavje,
sinds 3 mnd is het via syringomelis, via lymphoom,  nu eidelijk duidelijk, het is E.P.I.
Nu is het een a-typische vorm, Mijn vraag over elke voeding  moet er ZYMORAL.
  weet iemand, wat ik tussendoor kan geven, weet iemand, welke kluif je mag/ kunt geven , vetvrij, gekokte eiwit en toch  diervriendelijk voor de hond!!!!
Zijn er meer ervarings deskundige met een hond met E>pi / wat nooit meer overgaat in mijn  geval!!!!
Geen enkele werking meer alvleesklier en dus verteringsenzymen!!!!

ik wil graag zo af en toe de hond een bot geven met niet resultaat vla- poep achteraf/
ik hoor het ontzettend graag/ groet monique met hond
Door Nynke
#1737184
Hallo Monique  :) :)  ik had er al iets over gelezen op de cavalierpage, maar wat is precies je bedoeling met het bot ? Bedoel je rauw bot om op te eten of recreatiebot om te knagen? Of bedoel je zo'n bot uit de DSZ ?

Mijn cavaliers eten veel rauwe botten, waaronder kip, konijn, lam, eend, konijn, maar een typisch  beginnersbot is kipkarkas en/of kippennekken  :) :)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1737192
Hallo Monique, wat ontzettend vervelend dat je hond EPI heeft.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er zijn hier wel meer mensen met een hond met EPI.
Hopelijk reageren zij ook nog.

Ik heb al wel diverse topics voor je gevonden (er zijn er nog veel meer als je zoekt op alvleesklier), hopelijk heb je er wat aan:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,34195.0.html
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,72848.0.html
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,35840.msg805649.html#msg805649
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,40542.msg897472.html#msg897472

Krijgt je hondje vers of brokjes te eten?
Als ie nu nog brokken eet zou ik over gaan stappen naar vers.
Carnibest en Duck hebben een kant en klare versvoeding voor honden met alvleesklierproblemen en wellicht kan je daarna overstappen naar zelf samenstellen.
Dan heb je nog meer controle over wat je hond binnen krijgt.
Door moniquemanon
#1737261
Bedankt voor de antwoorden.

Eerst moet de hond aankomen en aansterken van 3 mnd diaree en ingrepen/ medicatie -ontgifting ed.
Ze eet geen brok, maar energique- vlees.
Snoet is een  altijd al lastige eter, erg kritisch en kan werkelijk lang staking volhouden bij enorm gewichtsverlies van ondergrens 8 kilo,( dan ziet ze er te mager uit)

Nu staat ze verplicht op 4 x daags eten met poeder , maar dat deels nat/ energique met brok, om haar te leren wennen aan deze brok, voor de eesrte periode dat ze dikker wordt en de stofjes weer binnen krijgt.

Ze is redelijk uitgeput wil vooral rust en slapen, mag ook, ik doe met haar mee ( ik heb ms)

verder wil ik voor het eerst een bot voor leuk kluif werk, waar ze energie op kwijt kan/ vermaak/ speeltje en sleepwerk waar je wat mee kunt als hond, wel vers van slager , meteen goed voor het nog uitstekende gebit.
Een nekje is ,... alleen zo op.


ik vermoed dat mijn hond echt niet snapt wat ze ermee moet( een eerdere ervaring , wel tijd geleden= het ligt dan voor niets in de mand= ze snapt het niet lijkt wel)

Het is toch echt wel een hond hoor.

ik wil het contoleerbaar houden in ons begin, want voor mij is het ook NIEUW!
wie weet nu precies wat er duck zit,  zit daar verborgen enzymen in?

en is dat dood pancras matriaal van gezonde panreas-en?/ en ter vergelijken met weliswaar chemisch afstrijkbaar lepetje pancreaspoeder wat gedoseerd kan worden door mij, op voorschrift fabrikant/dierenarts??
Ik hoop dat jullie mijn onzekerheid snappen in deze
groet monique met snoet

duck geprobeerd te bellen, lijken alleen een telefoon nummer in belgie te hebben, klopt dat???
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1737353
Duck wordt inderdaad in België gemaakt, Carnibest in Nederland.

Ik snap dat je je onzeker voelt en hoop dan ook dat iemand met ervaring met EPI nog zal reageren in een van je topics.
Of neem anders inderdaad even per PB contact op met JoNoMo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door