Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Exect
#1712334
HallO Ik wil namens een goede kennnis  hier een vraag plaatsen en wel over Kvv en wel over 2 soorten genoeg moet zijn . ik probeer het uit te leggen. Volgens zeggen (barf) Kvv moet je minstens 4 soorten geven om de percentage,s in orde te houden Q gezondheid. Maar die gene waarover ik het heb  geef al meer dan 6 jaar Carnibest natuur en af en toe eend en z,n honden(2 Duitseherdrs)) top  ,Dus zijn vraag luid dan Via mij.. Wat is nu goed???
Ik spreek zelf uit ervaring omdat ik destijds verkoop punt was van carnibest  in Den Haag  dat er customers bij waren die jaren alleen1 soort gaven/gaf.want zo is het Kvv ontstaan vers vlees elkedag
Nu in Thailand geef ik mijn honden vol zelfgemaakte Kvv omdat ze volledig onderbijters zijn ShiShu,s en de botten niet kunnen veroberen, ook het vlees niet kunnen verscheuren. Allen de Duitseherder van nu 11 maanden staat op vol Barf

grt Henk te Thailand
Door charmed
#1712357
Zelf voer ik nog 2 honden CB, waarbij ik toch wel afwissel nu tussen rund, eend, Lam & als het bevalt de Kalkoen ook nog. Zelf zou ik wel preventeren af te wisselen. Als je 1 soort te lang voert kunnen ze er een allergie voor ontwikkelen. Dus afwisseling is hoe dan ook, belangrijk.

Zo af en toe krijgen ze ook wat barf (andere soorten die de CB niet heeft erbij, haas, konijn, hert etc)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1712391
Je hoeft de BARF-principes niet vol te projecteren op het KVV-principe. Als de kvv is opgeleukt met een premix dan blijft afwisseling in mijn ogen leuk, maar als het niet anders is, niet persé noodzakelijk. Zat honden die maar 1 diersoort of voersoort verdragen en die komen daar ook goed mee weg. Welllicht zouden ze nog beter wegkomen als ze meerdere soorten zouden eten, maar dat weet je pas als je het gedaan hebt.
Je geeft overigens de verschillende diersoorten niet om de percentages op orde te houden, maar om het aanbod van de diverse nutriënten zo ruim mogelijk te maken. Iets wat noodzakelijk is om een goed BARFmenu te maken, maar wat van minder belang wordt als het voer kunstmatig rijkelijk voorzien wordt van een premix.
Door M@rina
#1712872
Ik geef ze in ieder geval verschillende diersoorten en wissel ook 2 á 3 merken af.

Momenteel geef ik voor de helft Tinlo, carnibest 30% en smuldier 20% en de dieroorten zijn kip, eend, konijn, rund en lam. Kalkoen-, eenden- en kippennekjes.  Daarnaast krijgen ze ook 1 in de week een 1/5 panharing, sardientje of een stuk zalmstaart.

Makreel, geit en paard wordt hier niet op prijs gesteld dus die zijn naar de Doberman van mijn zus gegaan.

Ik vind het toch wel belangrijk dat er afwisseling zit in wat binnenkrijgen.
Door Elizaw
#1728264
[quote="Exect"]
Nu in Thailand geef ik mijn honden vol zelfgemaakte Kvv omdat ze volledig onderbijters zijn ShiShu,s en de botten niet kunnen veroberen, ook het vlees niet kunnen verscheuren. 

grt Henk te Thailand
[/quote]

Dit gaat niet over jou vraag, maar mijn Shih Tzu eet ook botten ed. Haaskarkas, kippennekken, eendennekken, kippenveugels eendenvleugels, konijnenpoten. Niet de zwaarste botten om te verwerken en dat gaat perfekt.
De haaskarkas is het zwaarste voor hem.
Door Exect
#1728358
Hallo
j ed pup van 7 maanden die eet alles wel maar de 2 oudste krijgen het echt niet weg moet ik echt malen niet et fijn hoor maar wel malen
Nu heb ik een nestje van 4 stuks en zijn nu 5 weken dus ga ik op vers zetten ,, eerst ook malen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door