Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Danique
#172219
Ik geef nu dus s'ochtends brok met biogarde en s'avonds Rodi pens/hart.....hoe kan ik het beste gaan overschakelen???Of is hun maag door de Rodi al versvlees gewend en kan ik direct overschakelen en wat kan ik bij hun verwachten ???( aan evt diarree ofzo....)
Door gonny
#172220
ik denk dat je gewoon over kunt gaan als jouw hond al rodi krijgt! je wilt carnibest gaan geven hé? nou volgens mij hoef je geen problemen te verwachten hoor! maar er zullen er nog wel meer reageren. ;)
Door Nelly
#172433
Gewoon in 1 x doen, evt aangevuld met probiotica in de vorm van groene kruidenmix (cb) of fytomix(bibi). Heb zelfs m'n destijds 9 jaar oude hond 2 jaar geleden op die manier overgezet zonder enig probleem.
Succes!
#172465
[quote="Nelly"]
Gewoon in 1 x doen, evt aangevuld met probiotica in de vorm van groene kruidenmix (cb) of fytomix(bibi). Heb zelfs m'n destijds 9 jaar oude hond 2 jaar geleden op die manier overgezet zonder enig probleem.
Succes!
[/quote]

Je kan pobiotica ook in tabletten verkrijgen
Door Danique
#172478
ehhh domme vraag misschien maar hoe heet dat dan??? en hoeveel geef je want vaak zijn de bijsluiters op mensen ( kinderen en/of volwassenen ) berekend en niet op honden en dan heb je ook nog kleine en grote honden !!!(jaja)
Datzelfde probleem heb ik nu ook even met de Vitamine C en de visoliecapsules ! HOEVEEL ???
Door Peet
#172516
Vit C kan je geven tot de darmtolerantie. Dat wil zeggen totdat ze er van aan de dunne gaan. Voor een kleinere hond zou ik denken 300 tot 500 mgr per dag, voor een grote hond 500 tot 1500 mgr per dag. Gewoon uitproberen. Vit C stapelt niet, dus het teveel plassen ze gewoon uit.

De visolie zou ik gewoon 1 capsule per dag geven. Eventueel niet elke dag maar bijv om de dag.

Hoe probiotica bij de reformzaak heet, weet ik niet meer (lactobacillus, of zoiets????). Maar van Carnibest hebben ze Kruidenmix (of Fytomix) en dat zit ook stikvol probiotica. Is een soort groene drab, zit ook in zo'n worst-vorige zak. (niet aan ruiken...hehehe... ;D). Hiervan kan je 1 of 2 eeltepels voeren, of bij een grote hond gewoon de helft van de zak geven bij het vlees, de volgende dag de andere helft. (zak is 250 gram, dacht ik).
#172698
Wij hebben bij de natuurvoedingswinkel Porbiotica gekocht dit staat er op het wikkel:

De Groene Winkel
Probiotica Super
voor een goede darmflora

Onderhoudsdosering: 2 capsules

Wij hebben Cujo de eerste twee weken 's morgens en 's avond 1 capsule gegeven wel opengemaakt en het poeder door het voer geroerd. Hij vond het prima.

Succes,
Jacqueline
Gebruikersavatar
Door Nitus
#172749
[quote="Danique"]
Maak je de visolie capsules nou ook open???of geef je dat met omhulsel en al....
[/quote]

Mag ook hoor, maar sommige honden eten zo'n hele capsule niet op en dan maak je 'm open. Gitte eet visoliecapsules zo op als ik dat bij haar eten in de bak doe, en Nitus liet hem altijd liggen, bij hem moest ik de capsule altijd kapot prikken of van te voren in z'n vlees steken, daar werd die capsule week van en dan at ie hem wel op. Soms moet je listen verzinnen om je hond bepaalde dingen te laten eten ;).
Laatst gewijzigd door Nitus op do 23 sep 2004, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door