Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door -Carola-
#1720926
Hoi Allemaal..

Ik voer s ochtends altijd kvv. Reden is voornamelijk dat 1 van mijn honden medicijnen moet die ik makkelijker door de kvv kan mengen en de andere reden is omdat ik helemaal barfen eigenlijk niet "aan durf". Ik heb mijn orgaan laag gehouden omdat dit meest al flink wat in kvv zit. Wel voer ik er ook nog 1 avond pens bij. Dit is mijn berekening voor alleen de avond. (3 honden waarvan 2 de zelfde hoeveelheden krijgen)

290 gram per dag.  = 2030 gram per week

- 45 % vlees/bot = 913,50 gram
- 30 % spiervlees = 609 gram
- 13 % vuile pens en groenten = 263,90 gram  
- 2 % orgaan = 40,6 gram
- 10 % vis = 203 gram

450 gram per dag. = 3150 gram per week

- 45 % vlees/bot = 1417,50 gram
- 30 % spiervlees = 945 gram
- 13 % vuile pens + groenten = 409,50 gram
- 2 % orgaan = 63 gram
- 10 % vis = 315 gram

Als vlees/bot krijgen ze: kipkarkas, parelhoenkarkas, eendennekken, kalkoennekken, hertennekken en geitenribben
Als spiervlees krijgen ze: paard, lam, kalkoen, geit, haas en rund
Orgaan: runderhart of lamslever
Vis: zalm of sardientjes.
Pens: Meestal rund. Een enkele keer lam of geit.

Met kvv wissel ik tussen carnibest en smuldier.

Graag hoor ik of ik een beetje in de goede richting zit. Overigens krijgen ze ook nog 1 a 2 x per week een eitje en 1 x per week biogarde met soms een schepje honing erin en wat zeewier.
Laatst gewijzigd door -Carola- op ma 16 aug 2010, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door -Carola-
#1720973
Al een hele tijd  :-\ Maar heb het hier nooit neer gezet eigenlijk.

Geitenribben is een makkie voor ze. Ik neem overigens wel altijd jonge geitenribben bij t ic in rotterdam vandaan. Dus niet van oude geiten.
Laatst gewijzigd door -Carola- op ma 16 aug 2010, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1723468
[quote="-Carola-"]
Hoi Allemaal..

Ik voer s ochtends altijd kvv. Reden is voornamelijk dat 1 van mijn honden medicijnen moet die ik makkelijker door de kvv kan mengen en de andere reden is omdat ik helemaal barfen eigenlijk niet "aan durf". Ik heb mijn orgaan laag gehouden omdat dit meest al flink wat in kvv zit. Wel voer ik er ook nog 1 avond pens bij. Dit is mijn berekening voor alleen de avond. (3 honden waarvan 2 de zelfde hoeveelheden krijgen)

290 gram per dag.  = 2030 gram per week

- 45 % vlees/bot = 913,50 gram
- 30 % spiervlees = 609 gram
- 13 % vuile pens en groenten = 263,90 gram  
- 2 % orgaan = 40,6 gram
- 10 % vis = 203 gram

450 gram per dag. = 3150 gram per week

- 45 % vlees/bot = 1417,50 gram
- 30 % spiervlees = 945 gram
- 13 % vuile pens + groenten = 409,50 gram
- 2 % orgaan = 63 gram
- 10 % vis = 315 gram

Als vlees/bot krijgen ze: kipkarkas, parelhoenkarkas, eendennekken, kalkoennekken, hertennekken en geitenribben
Als spiervlees krijgen ze: paard, lam, kalkoen, geit, haas en rund
Orgaan: runderhart of lamslever
Vis: zalm of sardientjes.
Pens: Meestal rund. Een enkele keer lam of geit.

Met kvv wissel ik tussen carnibest en smuldier.

Graag hoor ik of ik een beetje in de goede richting zit. Overigens krijgen ze ook nog 1 a 2 x per week een eitje en 1 x per week biogarde met soms een schepje honing erin en wat zeewier.
[/quote]

Ziet er prima uit! Hoe doen je honden het?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door