Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door daanentous
#171176
Hallo,

Ik wil graag weten of er iemand is die ervaring heeft met de holistische praktijk van Erik Laarakker in De Bilt en het "energetisch doormeten"
Mijn "speur-instructeur" vertelde hierover.
Ik zoek voor Toucha een goede alternatieve therapie om haar artrose klachten te behandelen.
Lizzy heeft mij ook al gewezen op de praktijk van
Atjo Westerhuis.
Ik twijfel nu naar wie ik toe zal gaan. Wie heeft ervaring met één van beide??
Alvast bedank.

Groetjes,
Daniëlle.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#171216
Ik heb ervaring met Atjo Westerhuis, wij zijn bijna 2 jaar geleden bij hem geweest met Nitus, omdat die zo mager bleef.

Ik vind hem een erg fijne man en hij neemt de tijd (daar betaal je natuurlijk ook voor), maar hij vraagt je echt het hemd van het lijf en is echt geïnteresseerd en hij ging heel goed met Nitus om (en dat was geen makkelijke hond).
Mijn vriend noemt hem een geldwolf en gaat boos kijken als de naam van Atjo valt, maar dat komt denk ik omdat Atjo onze Nitus toen niet beter heeft kunnen maken. En de voorgeschreven medicijnen geen spectaculaire verandering brachten, wel iets maar niet genoeg. Uit de onderzoeken is toen wel gekomen dat Nitus lichamelijk niets mankeerde.

Bleek dat we gewoon vers moesten gaan voeren, maar daar kwamen we later zelf achter :-[.

Al met al ben ik positief over Atjo, maar hoe hij op het gebied van het bewegingsapparaat is weet ik niet.
Maar je ziet zelfs onder 1 dak zijn er verschillende ideeën over 1 DA ;), dus of er iets aan hebt :-\. Over Erik Laarakker heb ik ook goede dingen gehoord, ik zou zeggen, ga op je gevoel af.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#171466
Ik schat zo in dat Atjo met zijn homeopathie niet zo ver komt. Sorry, klinkt een beetje lullig. Komt niet door Atjo maar door de klacht. Als er eenmaal veranderingen in de gewrichten zitten kun je met homeopathie niet zoveel. Erik kan iets meer. Maar je krijgt niet Erik als je naar hem toegaat, want hij behandelt alleen nog maar paarden. Als hij weer op de been is, hij was een beetje overspannen, geloof ik.
En anders acupunctuur ter pijnbestrijding.
Door daanentous
#171876
Hoi,

Bedankt voor jullie antwoord.
Tannetje, ben jij misschien ook bekend met dat energetisch doormeten? Daar had Cor Oldenburg (de speur-instructeur) het namelijk over en hij zei dat ik dan naar Stella de Vries moest vragen. Of denk jij dat ik beter eerst accupunctuur kan proberen? Dat kan toch ook bij jullie in Amsterdam? Dan hoef ik daarvoor niet helemaal naar De Bilt....... ;)
Ik wil gewoon zoveel mogelijk doen om het proces, als dat enigzins mogelijk is, te vertragen en om haar leven zo prettig mogelijk te maken. Ze heeft niet heel veel pijn op het moment, denk ik, maar ze is vooral 's morgens erg stram en ze kan veel minder doen zonder daardoor meteen weer te kreupelen dan een paar maanden geleden. Aangezien ze pas vier is, maak ik me best zorgen over de toekomst.

Groetjes,
Daniëlle.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#171902
Doormeten kan sowieso geen kwaad. Stella werkt daar ook. Dan zou ik dat eerst doen en kijken wat het resultaat is. Acupunctuur kan altijd nog.
ja, dat kan bij mij in Amsterdam. Doormeten kan trouwens ook in Amsterdam bij Casper Broekman.
Door Elvira
#172010
Mijn vorige golden had een los stukje in haar schouder zitten. Ze heeft eerst een injectie in haar gewricht gekregen en als dat niet hielp moest ze volgens de dierenarts geopereerd worden. De injectie hielp maar tijdelijk dus ik vroeg of ze na de operatie 100% zou worden en weer alles kon doen, maar dit kon volgens de dierenarts niet. Ik ben toen naar een natuurgeneeskundige geweest die pendelt. Ze schreef 2 verschillende homeopatische middelen voor van allebei moest ze 2 tabletjes per keer. Na een paar weken zag ik wel een lichte verbetering, maar ikwas nog niet tevreden. Ik heb haar toen gebeld en ze raadde toen aan van de 1 3 tabletjes te geven en van de ander 1. Binnen de korste keren had ze nergens last meer van. Ik kon zelfs weer behendigheid met haar doen. Waar dat losse stukje is gebleven weet ik niet, maar ze was dankzij de homeopathische middelen wel klachtvrij. Dus ik zou zeker homeopathie proberen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door