Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Souris
#1712816
Sinds een tijdje laat de grote hond weer hele hele hele vieze stinkwinden, heeft veel borbo's en stinkt de ontlasting ontzettend.
Ik ben begonnen met Synbiotic omdat ze een AB-kuur heeft gehad en even een boost wilde geven, eerst dacht ik dat ze daar zo van streek was maar bij nader inzien denk ik toch dat het niet van de protexin komt of klinkt iemand die dit geeft bekend?
Nu ben ik eens terug gaan kijken op de kalender, daar vul ik altijd in wat ze hebben gehad, en het is ongeveer begonnen toen ik weer grotere porties groente ben gaan invriezen.
Normaal kregen meneer en mevrouw elke dag hun groentjes vers gemalen, en ook nooit zoveel soorten door elkaar vaak worteltjes met boontjes en/of brocolli.
Omdat ik het handiger vond voor een maand groentes te malen en zo dus meer soorten kon inpassen heb ik voor een maand porties gemaakt. Daar zit in andijvie, spinazie, rode kool, alfalfa, komkommer, courgette, bietjes, wortel, avocado, boontjes een blikje sardientjes, knoflook, peterselie volgens mij ben ik nog eea vergeten maar dat is wat er ongeveer in zit.
De andere hond heeft helemaal nergens last van maar die is zowieso minder gevoelig op zijn darmen.

Nu denk ik dat richa zo stinkt en zoveel borbo's heeft vanwege de ingevroren groente, iemand ervaring hiermee of klinkt het bekend?
Ik heb alles weggegooi en ze krijgt alleen nog maar worteltjes, boontjes, brocoli, witlof, courget, en alfalfa maar is het een probleem als ik bijvoorbeeld alleen maar boontjes met worteltjes voer? Ze reageerd in mijn ogen niet goed op veel groentjes tegelijk...of zou het toch de spinazie zijn...?
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1713065
bepaalde groenten kun je alleen maar invriezen als het van te voren geblancheerd is. Anders krijg je vries rot. Avocado en komkommer mag je al helemaal niet koelen of invriezen.
veel wortel zit ook veel suiker in.


Ik geef mijn honden geen mixen, reageren daar niet goed op. Omdat ze groenten wel lekker vinden geef ik ze het gewoon heel en rauw.
Door 202Spots
#1713235
Ik blancheer geen enkele groentes,maar ik zou avocado ook niet invriezen.
En ik zou ook geen sardientjes of andere vis erdoor doen en dat samen met de groenten invriezen
allleen maar groentenmix, geen ei,geen vis,geen yogurt erbij tijdens het vriezen,
dan kan je er wel bij doen wanneer de groenten ontdooit is en in de bak zit  ;)

borbo ...boeren? 
Door Souris
#1713359
owwww borbo´s ik bedoelde brobbeltjes in de buik...
maar dat zal het zijn idd, groentes die helemaal niet in de vriezer kunnen. Die kleine heeft een iets sterker gestel dan de grote maar ik heb het maar allemaal weggegooid en vanaf nu geen enorme mixen in de vriezer meer. Gewoon een simpel mixje wat vers is gemixt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door