Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Babsie
#1705249
Zouden jullie mij tips kunnen geven hoe ik met de producten van Herby een complete maaltijd/menu kan maken? Bijv. de ene dag de vlees mix en de andere dag.....?!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1705561
Dat is lastiger dan een normaal BARF-menu maken omdat je niet exact weet wat er in zo'n mix zit. Wil je zelf samenstellen, dan is het handig om jezelf in te lezen in de materie, want dan weet je ook waarom je iets geeft. Dat gaat dan deels ook op als je met voorgedraaide mixen wilt werken, als je de basis van het zelf samenstellen niet kent wordt het een onmogelijke opgaaf, want het gaat verder dan...doe er maandag maar een eitje bij, en dinsdag een bal gehakt en woensdag een vis.
Door kojak
#1705566
je zou dan even moeten uitrekenen hoe het voor jou zit, maar ik ga even uit van een hond van 20 kg voor het voorbeeld.
een hond van 20 kg die 2% van het lichaamsgewicht per dag krijgt, krijgt 2800 gram per week
50% vleesbot = 1400 gram
15 % groente = 420 gram
15 % orgaan = 420 gram
en 20 % spier = 560 gram

Wanneer je botmix 1 voert, voer je 70 % bot en 30 % vlees.
Per KG voer je dan 700 gram bot en 300 gram vlees

Je hond heeft per week 1400 gram vleesbot nodig (50 bot/50vlees)
Die 50% bot heeft hij dan door de botmix (700 gram bot per kg), daar moet alleen nog wat extra vlees bij omdat in de botmix maar 30% vlees zit.

Dit zou ik niet doen doormiddel van de vleesmix omdat daar bot en orgaan bij in zit en het wel een hele grote klus word om er dan wat kloppends van te maken maar doormiddel van gemalen vlees, die heeft herby ook volop.

Wanneer je er dan 1 KG vlees bij voert per week, krijgt je hond 1400 gram vleesbot per week (botmix aangevuld met 400 gram spiervlees) en 560 gram spiervlees per week.

Dit geld alleen voor een hond die 20 kg weegt, hoe het zit met een ander gewicht zou je uit kunnen rekenen.
Groentemix zou je zelf moeten maken, want dat heeft ie naar mijn weten (nog) niet  ;)

Dan heeft hij nog een orgaanmix zag ik net, daar kun je het mee afmaken. Alleen zit er geen pens in de orgaanmix. Die zou ik er los bij geven..
Vervolgens kun je een menu maken en de 2800 gram over de dagen verdelen.

Ik vraag mij alleen af of het een toegevoegde waarde heeft ten opzichte van kvv merken, het is inderdaad minder werk om dan te gaan barfen..
Laatst gewijzigd door kojak op do 05 aug 2010, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door