Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Stola
#1702544
Hoi hoi,

Onze hond heeft geregeld een darmontsteking. Diarrhee met bloed erbij....
Ze krijgt dan van allerlei troep van de DA en dat helpt wel maar het komt gewoon terug.
Ze is sinds vorig jaar diabeet. Tenminste we weten het sinds vorig jaar.
Helaas is ze nu praktisch blind daardoor maar dat vinden we niet zo'n ramp. Ze redt zich toch wel goed maar die darmen... Daar maken we ons wel zorgen om.
Ze krijgt Duck te eten en moet 2x daags insuline.

Misschien weet iemand raad?

De DA zegt dat ze nu gewoon gevoeliger is voor infecties....tja...

Ik las ergens op internet dat er tabletten zijn voor chrinische darmontsteking of zijn dat gelddeuntjes?
Door Alba
#1702575
Heeft ze ook periodes waarin de ontlasting wel echt goed is? Ik heb geen ervaring met chronische darmontstekingen, maar vond bij mijn eigen hond dat ze van Duck enorm veel ging poepen en dat de kwaliteit duidelijk minder was dan op andere KVV's. Ze krijgt dus ook geen Duck meer. Er zijn vast veel honden die het wel heel goed doen op Duck maar ik dacht ik vraag 't toch.

Over tabletten tegen chronische darmontsteking weet ik ook niets maar misschien dat probiotica wel zou kunnen helpen.
Door Stola
#1702585
Ja, ze heeft periodes dat het gewoon goed is nadat ze aan de medicatie is geweest.
De DA komt ook niet met suggesties verder die vind dit waarschijnlijk wel oké zo KASSA!

Ze krijgt eigenlijk al jaren Duck afgewisseld met Prins brokken maar sinds haar suiker is de boel gewoon op de hobbel en krijgt ze alleen Duck. We hebben het idee dat ze daar wel van opknapte. We dachten Duck is beter dan brokken vandaar dat ze dat nu dagelijks krijgt.

Ik wil best een ander merk eens proberen want ze eet gewoon van alles wat je haar voorzet ( Niet dat ze tussendoor wat krijgt want we houden ons strikt aan het voergewicht etc etc ivm insuline)

Probiotica is misschien ook wel een idee.
Wat geef je dan precies?
Door Sella
#1702602
Duck is een kvv wat nogal wat granen bevat. Ik zou een ander kvv proberen, eens kijken of haar suiker dan ook stabieler wordt.

Knuffel voor je woef.
Door Stola
#1702604
Hoi!

Op zich is de suiker stabiel. We hoeven haar ook niet steeds te laten testen. We letten goed op haar en als haar gedrag afwijkt van "normaal"dan gaan we weer checken.

Ik gooi het hier in de groep over een ander voer.

En als iemand nog wat kan vertellen over de probiotica dan graag :-)
Door inni
#1702689
Ik heb er hier eentje dat regelmatig darmontstekingen had. Ik ben hem proboitica gaan geven van Jacob Hooy, 't is een pot met los poeder, hier in Belgie niet overal verkrijgbaar maar te bestellen via een reformwinkel.
Sindsdien is 't hier verbeterd.
Duck heb ik geprobeerd maar daarvan kreeg de onze nog diarree('t bevat granen), ook de diabetes versie van Carnibest ging een tijdje goed maar na enkele weken was 't toch weer mis(waarschijnlijk een reactie op de olie die eraan toegevoegd is) Haaksbarf ging heel goed als ik de wortelstukjes eruit haalde. Nu eet hij eend en lam (en af en toe wat kip) van Naturis en daarop lijkt het goed te gaan. We hebben dan wel geen diabeetje maar misschien heb je toch wat aan mijn ervaringen.

Ik hoop dat je snel wat vind waarop 't goed blijft gaan, veel succes.
Door Alba
#1702699
Stola schreef: Ja, ze heeft periodes dat het gewoon goed is nadat ze aan de medicatie is geweest.
De DA komt ook niet met suggesties verder die vind dit waarschijnlijk wel oké zo KASSA!

Ze krijgt eigenlijk al jaren Duck afgewisseld met Prins brokken maar sinds haar suiker is de boel gewoon op de hobbel en krijgt ze alleen Duck. We hebben het idee dat ze daar wel van opknapte. We dachten Duck is beter dan brokken vandaar dat ze dat nu dagelijks krijgt.

Ik wil best een ander merk eens proberen want ze eet gewoon van alles wat je haar voorzet ( Niet dat ze tussendoor wat krijgt want we houden ons strikt aan het voergewicht etc etc ivm insuline)

Probiotica is misschien ook wel een idee.
Wat geef je dan precies?
Heel frustrerend dat je dierenarts dit maar normaal vind, ik zou echt doorzoeken want dit is helemaal niet fijn! Een ander merk, tja ik weet dat Carnibest een speciaal op diabetici gericht voer heeft maar ik heb er zo weinig ervaring mee. De zoekfunctie gebruiken hier levert denk ik al heel veel info op.

Ik heb Vitotaal probiotica capsules, gekocht bij De Tuinen, maar er zijn veel verschillende merken. Zelf ben ik tevreden over dit merk, maar ook hier zal de zoekfunctie je misschien al iets verder kunnen helpen (mijn hond heeft geen chronische darmproblemen, misschien is dan een ander merk weer beter).
Door Mevroi Kruim
#1702833
Ik zou ook sowieso voor graanvrij gaan. Is ook beter voor een diabeet, hoef je minder insuline te spuiten. Hoe minder het bloedsuikergehalte schommelt hoe beter. Probiotica is ook een goed idee.
En bij wisselende diarree denk ik altijd gelijk aan giardia. Is daar ook op getest?
Door deja
#1704238
Bij mij is Beau ook aldoor de laatste tijd wisselend aan de diaree geweest op giardia getest maar negatief dus goed.
Gedacht aan voedsel intollerantie maar zelfs op kip kwam het weer.
Ik loop bij een toch wel alternatieve dierenarts die pro vers is het zelf ook verkoopt hij heeft heel veel verstand van voeding en leert er nog steeds voor.
Hij dacht bij Beau heel sterk aan lekkende darmen en niet door en door hoor maar de binnenste laag.
Ik heb nu glutamine van Bonusan en hij moet heel veel probiotica slikken van Phytonics dus niet van de Tuinen of zoiets dergelijks het moet echt pure poeder zijn, die andere staat hij echt niet achter.
Nou maar hopen dat het goed komt, misschien een idee om een andere dierenarts te raadplegen.
Mijn vorige dierenarts had ook bv,. antibiotica voorgeschreven Erwin van Geijtenbeek daar loop ik nu bij zij ik kan ook antibiotica voorschrijven hoor maar dan sta je hier over een poosje weer met het zelfde probleem.
Dit resulteerd op de lange duur in huid klachten.
Dus ik heb goede hoop dat het nu goed komt Succes met je hond en weet precies waar je mee moddert.
Door bramax
#1720264
Onze Max had van jongs af aan ook geen goede ontlasting.En doordat de darmen er van gingen ontsteken kreeg hij hele erge buikpijnen.Echt 24 uur lang.Alle onderzoeken wat kon hebben we gedaan.Alles was goed.En met een endoscopie kwam eruit dat de darmen dus heel erg ontstoken waren.We hebben hem toen de eend van carnibest gegeven.Ontlasting nog niet helemaal goed.Toen de eend diabetes.Hele mooie ontlating.Alleeen die buikpijnen bleven.Nu krijgt hij paardenmelk capsules van hyndolac, en nog geen buikpijn weer gehad.De capsules zijn echt heel goed voor de darmen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door