Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Kiba
#1696087
Haai,

Beetje een rare vraag :). Wanneer ik Bach Rescue in zou vriezen, werkt het dan nog?

Kiba heeft nml nogal verlatingsangst (als in gillen/piepen/huilen) maar hij eet altijd eerst z'n Kong op voor hij begint.... Daar doe ik meestal wat vleesmix in wat ik in de vriezer leg. Dan is hij in ieder geval even bezig. Nu dacht ik ineens, wat nou als ik door dat vlees wat Bach Rescue doe. Misschien blijft hij dan wat kalmer. Maar ja, werkt het nog nadat het bevroren is geweest?
Ik vind het zelf best wel slim van me  ;D, of moet ik dit juist niet doen?

Bedankt!
Door Kiba
#1696126
Ja dat kan, maar het voordeel als ik het in zijn Kong doe is dat hij het wat later krijgt en het dus werkt voor hij in paniek raakt. Ik ben bang dat als ik het geef voor ik wegga het uitgewerkt is als zijn Kong leeg is. Overigens heeft hij er 3 ( ::)) zodat hij met die dingen alleen ongeveer 1-1,5 uur zoet is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1696190
Het werkt nog wel als het ingevroren is geweest. Ik vraag me alleen af of met de genoemde klachten de Rescue wel het aangewezen middel is. Beter zou zijn om een op het lijf geshcreven middel te geven.
Door Kiba
#1696209
Oh dat is fijn dat het nog werkt!
Ik heb goede hoop dat dit middel genoeg kan doen om hem iig wat rustiger te houden. Met oud&nieuw heb ik dit ook gebruikt en toen werkte het super.
Door Borke
#1696223
Is het geen idee om iets maatwerk voor hem te laten maken in combinatie met gedragstherapie?
Met Sofi heb ik enorme problemen gehad met verlatingsangst en nu kan ze wel liefst 7 uur (zo lang komt heel weinig voor hier) probleemloos alleen thuis zijn (ik heb haar heel lang gefilmd, dus ik weet dat zeker).
Door Kiba
#1696237
Ja dat weet ik (heb je ooit eens een PB gestuurd :)). Maar ik moet eerlijk zeggen dat het op zich wel prima gaat zo.
In vergelijking met hoe het was 1,5 jaar geleden, toen kon ik nog niet eens naar de wc of hij stond al te bleren, en nu is het echt een enorme vooruitgang. Nu hou ik de max op 1,5 uur en kijk ik hoe ver ik kan komen. Geen druk, geen frustratie bij mij ik vind het gewoon prima. Ik wil eerst zelf met de Rescue proberen hoe het gaat voordat ik weer een heel setje laat samenstellen. Op de een of andere manier voert dat bij mij de druk weer enorm op en dat ga ik dan toch op hem zitten projecteren. Werkt het wel, werkt het niet, kijkt ie anders etc.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1696433
Je kunt de druppeltjes ook in zijn waterbak doen (een druppel of 4 in een volle bak water is prima).
Als hij dan tussendoor wat drinkt dan krijgt hij ook steeds een beetje binnen.
Door Suzanne
#1697045
Mijn honden eten dat niet vrijwillig!
Ik moet het echt ergens opdruppelen en ingeven als medicijn.

Dus je moet wel zeker weten dat je hond het dan nog eet ... anders is het ook zo zonde ;-)

Suzanne
Door Kiba
#1697262
Ooh Kiba eet dat wel hoor daarna heeft het al vaker gehad. Door het water is ook slim maar volgens mij drinkt hij niet als ik er niet ben... Ik ga morgen zn Kong met Rescue invriezen :). Ben benieuwd
Door Borke
#1698373
Suzanne schreef: Mijn honden eten dat niet vrijwillig!
Ik moet het echt ergens opdruppelen en ingeven als medicijn.

Dus je moet wel zeker weten dat je hond het dan nog eet ... anders is het ook zo zonde ;-)

Suzanne
Je kunt uit zo'n stock flesje (waar alcohol in zit) 4 druppeltjes doen in een 30 ml druppelflesje en dat aanlengen met mineraalwater.
Dan dat op een lepel druppelen en dan likken de honden het hier zo spontaan van de eetlepel af, zo geef ik ze hier Bach druppels. Zulke druppels kan je ook in die kong doen en dan eten ze het heus wel op hoor!
Door 202Spots
#1699113
Ik denk dat de Bach niet eens zal bevriezen...de alcohol base moet wel hele lage vriestemperatuur hebben om te bevriezen.
Dus ik denk dat je het gewoon in de kong kan doen,en in de vriezer bewaren,maar de bach zal dan hetzelfde blijven.
Me thunk... :-\
Door K@ren
#1702331
Weet wel dat rescue wanneer je dat langere tijd gebruikt contra-effectief kan werken he... De honden kunnen er wanneer je het langer dan een paar dagen achtereen gebruikt nerveus en onzeker van worden.
Dus een bach op maat zou mij een beter advies lijken.
Door Nyncke
#1715094
K@ren schreef: Weet wel dat rescue wanneer je dat langere tijd gebruikt contra-effectief kan werken he... De honden kunnen er wanneer je het langer dan een paar dagen achtereen gebruikt nerveus en onzeker van worden.
Dus een bach op maat zou mij een beter advies lijken.
Die heb ik nog nooit eerder gehoord, juist omdat het bij "vastgeroeste" dingen ook wat langer moet worden gebruikt. Op langere termijn gaan ook de vastgeroeste dingen "slijten".
Zou het niet onder begin verergering vallen, dus even een paar dagen stoppen en als de klachten verdwenen zijn opnieuw beginnen.

Geen ervaring met invriezen maar als je het dus een tijdje gebruikt dat gaat het doorwerken en komt het niet eropaan dat hij het precies dan krijgt.
Door K@ren
#1716703
Nyncke schreef: Die heb ik nog nooit eerder gehoord, juist omdat het bij "vastgeroeste" dingen ook wat langer moet worden gebruikt. Op langere termijn gaan ook de vastgeroeste dingen "slijten".
Zou het niet onder begin verergering vallen, dus even een paar dagen stoppen en als de klachten verdwenen zijn opnieuw beginnen.

Geen ervaring met invriezen maar als je het dus een tijdje gebruikt dat gaat het doorwerken en komt het niet eropaan dat hij het precies dan krijgt.
Wanneer er sprake is van vastgeroeste patronen zou ik niet kiezen voor de rescue maar voor een bach op maat die de oorzaak ook aanpakt.
De reden dat rescue na een aantal dagen contra-effectief wordt ligt in het feit dat rescue de eerste instinctieve angstreacties onderdrukt. Wanneer je die instincten langdurig onderdrukt ondermijn je de basis van je hond is mijn ervaring en dus zijn vertrouwen. Ik geloof niet dat er eerst sprake is van verergering bij de rescue, die is ontwikkeld om meteen effect te hebben. Maar goed, ieder zijn ervaring in insteek hoor.
Mijn insteek is dat rescue een super middel is om gedurende een aantal dagen een overgang naar bijvoorbeeld een nieuwe eigenaar te begeleiden. Wanneer er een structurele angst is stel ik een bach op maat samen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door