Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nika
#1698685
Hoi,

Weet iemand hoe het zit met versvoer en HD? Ik las dat voeding invloed heeft op het ontwikkelen van HD. Een pup mag niet te veel vitaminene en mineralen (calcium) krijgen. Bij puppybrok is hier rekening mee gehouden maar KVV is voor alle honden hetzelfde.....zelfde ingredienten. Heb ik niet een hoger risico nu ik KVV geef?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1698706
Uiteraard heeft voeding invloed op had. Echter, ondanks dan dat daar bij puppybrok zogenaamd rekening mee gehouden wordt (nog niet zo lang geleden vonden de pupbrokfabrikanten wat anders en zat er juist een verhoogd gehalte calcium in de pupbrokken  ::)) ontwikkelen de eters daarvan in veel gevallen gewoon hd.

Indien je een kvv gebruikt die alleen een natuurlijke bron van calcium bevat, dus gemalen bot, dan zal overtallig calcium uitgescheiden worden, in tegenstelling tot de verhitte kunstmatige calciumbronnen die zich afzetten op de botten.

Er zijn hier, op dit forum al vele honden opgegroeid op kvv en barf of een combi daarvan en deze hebben over het algemeen prima heupjes ontwikkeld. Heeft je hond aanleg voor hd, dan zal hij dat ook in min if meerdere maten krijgen. Je loopt dan geen verhoogd risico als je een kvv geeft zoals hierboven omschreven.

Wellicht is dit interessant voor je om "even" door te spitten. :)

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 632.0.html
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door