Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door java
#169643
Kent iemand het middel ProQuiet..www.proquiet.nl

Dit willen we eventueel proberen voor onze hond. Onze Belle is nogal schrikachtig van aard. Dit middel is ons aangeraden om eens te proberen door een cursusgenoot van de trainingsclub. Maar ik had er nog nooit van gehoord en ken ook niemand die er ervaring mee heeft. Als ik naar de inhoud van dit middel kijk....kan ik alllen maar mijn wenkbrauwen fronsen...geen verstand van.!!!

gegroet
Door oebaya
#170072
Het middel ken ik niet. Het verhaal dat ze vertellen over serotine klopt. Maar weet wel, dat alleen medicijnen geven niets oplost. Je zult met een gedragstherapeut een plan moeten uitwerken om de angsten van je hond aan te pakken. Met de therapeut zou ik dan meteen overleggen welk middel eventueel ter ondersteuning gegeven kan worden. Het hangt nl. ook van de soort angst af welk middel ingezet moet worden.
gr.
Nicolette
Door java
#170277
klopt Nicolette....we hebben al gedragstherapeut geraadpleegd....klassieke homeopaat geweest en enkele middelen gebruikt...helaas.
Zijn afgelopen dinsdag nog in gesprek geweest met een orthomanuele dierenarts waar ze al mnd. onder behandeling is. Ook zij kende het middel niet.
De een zegt...overgevoelig voor geluid..de ander zegt zit in de lijn.... of hond veel stimuleren !!!!
Wij zeggen het zit bij de hond tussen haar oren(foutje) en hoe kunnen we haar hier in steunen.We accepteren dat ze zo is. Nu hoorde ik weer dit middel en heb het besproken met de homeopaat en die zegt ..wie weet, helpt het !!!!
We houden met dit gedrag natuurlijk rekening maar je hebt altijd het gevoel...kunnen we haar hier niet in ondersteunen. Daarvan mijn vraag of iemand ervaring had met dit middel.
Ze is ook uitermate gevoelig op de maag en darmen, nu we bezig zijn (vanaf mei)met versvoer s'morgens ahv en s'avonds met zelf iets klaar maken....heeft ze nog regelmatig dat ze dagen dunne ontlasting heeft. !!! En onze andere hond die eet bijna de bak mee op zo lekker vind ze het en heeft met de zelfde hoeveelheid en samenstelling nergens geen last van.
Belle is een schat maar een hond die regelmatig ziek -zwak- of misselijk is.

gegroet
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door