Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mayka
#169610
Mayka is ruim 3 weken geleden (waarschijnlijk) uitgegelden op onze plavuizen. Als ze opstond hinkte ze met haar linkerachterpoot een paar stappen en liep daarna weer normaal. Ik heb haar een week Traumeel gegeven en afgewacht. Aangezien het niet verbeterde ben ik met haar naar de da gegaan en die concludeerde een zeer pijnlijk tarsaal gewricht links bij buigen en overstrekken, niet echt dik. Ook iets gevoelig in de heup maar probleem lijkt te zitten in de tarsus (?). Ik kreeg toen Cortaphen mee en mocht het daarmee niet beter gaan een foto laten maken.

Afijn, mede op advies van Tannetje heb ik dus de Cortaphen niet gegeven (schrok nogal dat er prednison in zit!), ben Traumeel blijven geven en rust. Dus aan de riem uitlaten, niet spelen en rennen, kleden op de vloer en bij onze afwezigheid of 's nachts in de bench.

Na een week ging het nog niet echt beter. Ketofen gegeven (pijnstiller) afgelopen week en het leek tot gisteravond duidelijk verbeterd. Ze stond weer normaal op en liep meteen vol op vier poten weg.

Ja, tot gisteravond :'( Ze schrok van de buurman die achterom in het donker op het raam bonkte, sprong overeind (slipte) en stond in eerste instantie helemaal niet op haar linkerachterpoot. Na een paar stappen wel weer, ze heeft niet gepiept maar keek (naar mijn idee) een beetje verbaasd achterom. Misschien door de pijnstillers (gisterochtend de laatste gegeven)???

Nu lijkt het weer goed te gaan, ze komt soepel op vier poten overeind en loopt normaal. Nou, schiet mij maar lek. Ik weet het even niet meer!

Denk toch dat ik morgen de da bel om foto's te laten maken. Dan weet ik hopelijk wat er aan de hand is.

Pfft, sorry, heel verhaal maar ik zit er nogal mee! :-[

Wie heeft dit ook wel eens zo meegemaakt?

Als ik een foto laat maken is het dan verstandig om ook meteen HD-foto's te laten doen, al is er niet echt een reden toe?
Door gonny
#169636
ik zou ook een foto laten maken, ik kan je verder niet echt helpen, maar wilde je wel sterkte en beterschap wensen!!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#169820
Liep ze alleen kreupel toen ze overeind vloog? Dan kun je het ook nog een aankijken. Dan heeft ze op dat moment haar poot even overbelast. Als het een pees is, duurt het wel even voordat het overgaat.
Als ze tussendoor ook geregeld flink kreupel loopt kun je beter een keertje foto's laten maken.
Of je de heupen ook meteen laat fotograferen moet je zelf weten. Als je ze niet vertrouwd kan het verstandig zijn.
Door arnold
#170070
Ik wil je mijn ervaring even vertellen.

Mijn jongste hond, een boef van 1 jaar, heeft een week of 6 / 7 geleden met zijn poot klem tussen een pallet gezeten. Met een jankreet kwam ze zelf weer los maar liep wel op drie poten.
Nadat ze van de schrik bekomen was heb ik het zelf bekeken of er niets gebroken was en of er geen wondjes waren.
Ook bij het betasten of knijpen gaf ze geen kik.
Zal wel mee vallen dacht ik, hond net als jou aan de riem uitgelaten en niet laten spelen.
Ik denk dat er iets met haar enkel aan de hand is geweest.
Meteen naar de dierenarts gaan heeft in zo'n geval helemaal geen zin, deed ik vroeger ook, je krijgt één of ander middel mee waarvan de werking misschien nog erger is dan de kwaal.
Of een pijnstiller met gevolg dat de hond zijn poot meer gaat belasten dan goed voor hem is omdat hij de pijn niet voelt
Het heeft bij mijn hond ook zeker een week of 4 geduurt voordat het weer over was maar ze is nu weer 100 %
Als je zeker weet dat er niets gebroken is is het niet altijd nodig meteen naar de d.a. te gaan.
Je moet het ook de tijd geven om te genezen en met kreupelheid duurt dat gewoon wat langer en moet je hem gewoon een tijdje rustig houden.
Ik hoop dat je van mijn verhaal wat wijzer ben geworden, alle ervaring en advies helpen tenslotte.
In ieder geval beterschap met je hond.

Arnold
Door Mayka
#170289
Bedankt voor de reacties. Ik kijk het nog een week aan. Het is tenslotte al een stuk beter geworden met traumeel en rust.
Ze hinkte alleen de eerste stap na opstaan en elke pas daarna ging beter (max. 4 stappen dat je er wat aan kon zien). En ook nog alleen als ze een poos had gelegen.
Zo tussendoor hinkt ze helemaal niet en is er niets afwijkends (voor mij tenminste) te zien aan haar lopen.
Vond het alleen nogal lang duren voordat het herstelde maar ga het nu geduldig nog even afwachten.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#170702
Ach gossie toch, tja, als ik het zo lees denk ik ook: kijk het nog even aan, als ze iets verrekt of gekneusd heeft kost dat "gewoon" tijd. Maar vervelend is het en je wordt er idd onzeker van maar nogmaals, kijk het nog even aan.

Succes.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#170742
Jewel liep ruim 2 weken geleden ook op drie pootjes, ze gebruikte haar linkse achterpoot helemaal niet dus ik ben meteen naar de DA geweest met haar. Hij vermoedde dat haar kruisbanden beschadigd waren en heeft toen een foto gemaakt om zeker te zijn. Pfff ze moest ff in slaap gedaan worden, nou meteen na haar spuitje kwamen al haar haren op haar lichaam recht staan en haar oogleden werden dik, volgens de DA reageerde ze nogal heftig op de narcose. Toen kwam het spuitje om haar terug wakker te maken en daar kwam ze gelijk van onder de roze vlekjes te staan. Ik heb nog nooit een hond gehad die op dit alles zo heftig reageerde. Ik denk dat ik bij een volgend ongelukje toch 2 keer na zal denken om weer foto's te laten maken want zoals zij op dit alles reageerde vond ik toch wel akelig :'(
Nu na 2 weken zoveel mogelijk bench rust gaat het al weer een stuk beter maar het zal nog wel enkele weken duren eer ze helemaal genezen is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door