Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dreetje
#1688415
Hoe groot moeten de stukken spiervlees ongeveer zijn voor een hond die voor het eerst vers eet?
Kan dat bijv. een stuk kipfilet van 200 gram zijn? of is dat te groot.
Door wendy71
#1688425
200 gram moet lukken , waarschijnlijk is het hap-slik-weg.
mijn teef krijgt soms lappen van een 500/700 gram, scheurt ze netjes, geen probleem.
Door miik
#1688429
Het ligt heel erg aan de hond....
Hoe groter hoe beter, want dan kauwen ze en blijven de tanden mooi schoon.
Maar als jij een hond hebt die niet kauwt en elke formaat zo naar binnen probeert te slikken, dan kun je het beter klein knippen. Zo heb ik 1 hond die rustig eet en dus een "lap" krijgt, de ander knip ik het voor in blokjes- want ik wil niet dat ze zich erin verslikt (zij probeert alles in 1x door te slikken).
Door Daphne&Jayden
#1688618
Daarbij ligt het er ook aan of je groente wil voeren of niet. Aan kleinere stukken vlees blijft meer groente plakken.
Door henneke
#1688853
Daphne&Jayden schreef: Daarbij ligt het er ook aan of je groente wil voeren of niet. Aan kleinere stukken vlees blijft meer groente plakken.
als je de groenten maar klein genoeg krijgt (lees papje ) dan eten ze het zo ook met smaak hoor  ;) voor 1 van mijn honden moet ik spiervlees nog steeds in kleine stukken knippen van ongeveer 1 ons , hij heeft er moeite mee de ander geef ik grote lappen tot 5 ons dus het scheelt per hond even uitproberen dus .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door