Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Maroef
#1687240
Wij gaan binnenkort naar Italie. Vico gaat mee, thuis eet hij voornamelijk kvv. Nu wil ik hem in Italie naast Renske ook zoveel mogelijk Barf geven. Nou las ik net op een andere site dat je dan het vlees eerst moet invriezen om parasieten en lintwormen tegen te gaan.
Als ik hem hier Barf dingen geef heb ik die ook nooit eerst ingevroren maar rechtstreeks vers bij de islamitische slager gekocht.
Had ik dat eerst moeten invriezen??? En kan ik niet gewoon vers vlees kopen in Italie zonder eerst in te vriezen?
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1687247
Ligt er aan waar je het haalt. Bij de slagers in Italie wordt vlees ook eerst ingevroren door de slachter voordat het aan de slager geleverd wordt. Wild wordt wel zo geleverd en als je slim bent kijk je even op internet welke winkels er in de buurt van je vakantie plaats zitten. Kun je ook kijken wat er eventueel aan rauw voor honden wordt aangeboden. Wordt het weer iets goedkoper om in te kopen. En wees voor lintworm niet al te bang. De levende worm zit meestal in maag en ingewanden en dat wordt in de winkels niet aangeboden. Lintworm eitjes kunnen overal opgelikt worden. straat, schoenen, gras etc etc. Dus niet van vlees. Als je hond al langer op rauw staat hoef je echt niet zo bang te zijn dat ie daar meer kans op wormbesmettingen heeft dan hier. Wel even kijken welke parasieten er voorkomen, zoals de zandvlieg die Leishmania kan veroorzaken en de zuid Europese teek die babesiose kan overbrengen. Daar moet je je hond wel preventief voor behandelenmet een chemisch goedje.
En verder niet te moeilijk maken. Kip is overal makkelijk te kopen en niet zo duur dus ook prima om aan je hond te geven

Barfplaats wordt gesponsord door