Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Taxi
#1669774
Mag ik lamskortelet voeren (is de rug dragend of niet)  ??
Door henneke
#1669779
Taxi schreef: Mag ik lamskortelet voeren (is de rug dragend of niet)  ??

als je met een snoeischaar door de ruggengraat kan knippen dan kan je het prima geven  ;)
Door 202Spots
#1669922
Taxi schreef: Mag ik lamskortelet voeren (is de rug dragend of niet)  ??
Is het zoiets?
Afbeelding
Rugwervels word niet als dragen bot gerekend, er zit trouwens eigenlijk heel weinig rug aan 1 koteletje
en 't andere botje is 'n rib...als je 'n klein hondje hebt dan kan je het wel geven..
maar eigenlijk ik vind het niet alleen TE veel vlees in verhouding met de bot wat er aan zit,
maar de lams koteletten zijn voor mij veel te prijzig om als hondenvoer te geven :-\
Door Taxi
#1670044
tja versta ik hoor van die prijs, maaar we hebben een beenhouwerij en er zijn dingen die we niet kunnen verkopen dus dachten we .... das wel lekker voor ons Tax  ;) een ze heeft ze juist binnen , heb haar niet horen klagen  :biggrin2:
Door 202Spots
#1670831
Taxi schreef: tja versta ik hoor van die prijs, maaar we hebben een beenhouwerij en er zijn dingen die we niet kunnen verkopen dus dachten we .... das wel lekker voor ons Tax  ;) een ze heeft ze juist binnen , heb haar niet horen klagen  :biggrin2:
Wat 'n geluksvogel!! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1671632
lamskoteletten en geitenkotelletten  kun je rustig geven hoor als je honden al lang gewend zijn om rauw met bot te eten. Hier krijgen ze het zo nu en dan.  En het vlees botverhouding is juist prima. Veel meer in verhouding tot een heel prooidier. ;)
en over de snoeischaar... daar kom je nooit mee door de wervelschijf heen hoor. :biggrin2: Maar voor een al lang rauw etende hond is dit echt geen bezwaar.

ik blijf er wel altijd bij. Als blijkt dat ze te lang op de wervel blijven werken dan ruil ik het even voor een pensstaafje. ik vind het niet nodig dat ze hun tanden breken op te harde stukken en ook om te voorkomen dat ze het laatste stukje heel opslikken. Maar meestal eten ze de koteletjes inclusief wervelschijf helemaal op. (wel fijngeknaagd)
Laatst gewijzigd door Aquillo op ma 05 jul 2010, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1671640
202Spots schreef: Wat 'n geluksvogel!! :biggrin2:
Lekker in Den haag worden ze gewoon gekocht in de slagerijen hoor. Dus je hond boft.,
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door