Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bloemetje
#1660410
Guus heeft een dik rood oogje  :-\

Vanmorgen werd hij ermee wakker. Ik heb al een aantal keer gedrupt/gespoelt met kamillethee en het ziet iets minder rood maar is nog wel dik en zijn oogje zit bijna dicht.

Zal ik er maar even naar laten kijken...
Er staan een hoop grasaren hier namelijk  :-\
Door Henny V.
#1660483
Hier hebben ze het ook weleens, dan zit er een vuiltje in.
Als je denkt dat er een grasaar in zit, gewoon naar de da gaan.
Beter 1 keer teveel dan 1 keer te weinig
Door bloemetje
#1660485
Het is al een stuk minder rood. Wel een beetje dik nog. Aangezien hij er vanmorgen mee wakker werd (manlief zegt dat hij het om 6 uur nog niet had) zal het wel geen grasaar zijn.. Dus ik doe vandaag nog even met kamillethee denk ik. Hij zit er niet aan dus veel last heeft hij niet denk ik.
Door Lizzy
#1660630
Ik ben zelf niet zo weg van kamille thee bij oogproblemen. Ik gebruik liever de Similasan oogdruppels. Ze hebben nr 1 en 2 en het is maar net welke beter bij de klachten van Guus past.
Door Mevroi Kruim
#1660655
Dat wou ik net schrijven Lizzy  :D ik heb zelf ook veel baat bij de Similasan tegen de hooikoorts-oogjes. Super spul!
Door *Natasja*
#1660659
Ik heb hier ook altijd de Similasan oogdruppels in huis (de ampullen zijn een aanrader, anders moet je het flesje misschien voor een paar dagen gebruik weggooien aangezien het maar beperkt houdbaar is na openen), in geval van rode of dikke ogen zijn de klachten vaak al na 1 of 2 dagen over hiermee.
Door bloemetje
#1661308
Vanmorgen was Guus zijn oog toch al veel beter  :). Maar het ziet nog wat dik. Die airco 's nachts zal ook niet meehelpen denk ik.

Ik kon vanmorgen naar de apotheek (enige die open was..) en heb gevraagd naar die Similasan. Maar die hadden ze niet  :-\

Ze hadden wel Optilan Oogdruppels van VSM. Zou dat wat zijn?
http://www.purelijfkracht.nl/optilan_oo ... DgodHAd26g
Laatst gewijzigd door bloemetje op vr 25 jun 2010, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door moniqueo
#1661333
bloemetje schreef: Vanmorgen was Guus zijn oog toch al veel beter  :). Maar het ziet nog wat dik. Die airco 's nachts zal ook niet meehelpen denk ik.

Ik kon vanmorgen naar de apotheek (enige die open was..) en heb gevraagd naar die Similasan. Maar die hadden ze niet  :-\

Ze hadden wel Optilan Oogdruppels van VSM. Zou dat wat zijn?
http://www.purelijfkracht.nl/optilan_oo ... DgodHAd26g
Ben ook benieuwd of die druppels ook goed zijn,is hier ook te krijgen.
mijn vorige tubetje van de da is bijna op,rode ogen komt hier toch regelmatig voor door het zand,gras....
ik probeer het ook altijd eerst zelf op te lossen,lukt het niet dan ga ik naar een da.
Door bloemetje
#1661375
Nou ziet het weer vuurrood  :(

Ik heb geen zin om het weekend zo in te gaan dus heb toch maar de da gebeld. Dan mag hij even kijken vanmiddag. Het zal wel niks zijn maar voelt voor mezelf even prettiger.
Door bloemetje
#1664564
Later op de middag verbeterde het weer en tegen een uur of 3 waren zijn oogjes weer helemaal normaal en heb ik de da maar weer afgebeld  >:(
Zatermiddag werden ze ineens weer dik en rood.. Toen ben ik maar weer begonnen met  die optilan en die drup ik nog steeds zo nu en doen. Hij heeft geen last meer gehad. 'S morgens wel prutogen maar dat komt ook omdat hij vaak met open ogen slaapt en de airco aanstaat.
Door bloemetje
#1664574
vanaalst schreef: oke!
valt dus mee, gelukkig!
Denk ut!! Dat stuk verdriet ook, dan zit je je gelijk weer druk te maken weet je wel  >:(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door