Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door aliesalgra
#1655075
noor heeft inmiddels bijna al haar tanden gewisseld. Haar nieuwe hoektanden zijn deze week door gekomen alleen boven blijven beide hoektanden zitten en ze zitten nog muur vast. Volgens de dierenarts moet ik ze er gelijk uit laten halen. Wat vinden jullie?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1655078
nee hoor, wacht nog maar even, en laat haar lekker knagen ed...
ze is nog jong, effies afwachten nog maar, vindt ik, haar hoektanden zijn net door...
Gebruikersavatar
Door choopy
#1655109
Pas als de hoektanden er voor zo'n 2/3 a 3/4 door zijn, dan adviseert mijn DA om de melktandjes eruit te halen.
Je kunt kijken of de melktandjes wat glazig worden aan de rand, zo ja, dan gaan ze er meestal vanzelf wel uit.
Door Alies
#1655126
Bedankt voor jullie reactie! Kost namelijk 170 euro om die twee krengen eruit te laten halen :S
Door Alies
#1655142
Oh okeej. Zondag kwamen die van Noor door. De onderste hoektanden zijn er al wel uit. Twijfel een beetje omdat er veel troep tussen komt en ik poets het wel alleen dan bloed het gelijk.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1655404
geef ze flink wat knaagwerk!
dan bloed het ongetwijfelt ook wel, maar maakt haar tanden ook schoner en grote kans dat de tandjes eerder eruit zijn..
Door Alies
#1655475
Doe ik ook. Ze ligt nu ook weer lekker te knagen. Alleen haar onderste hoektanden staan niet ver genoeg naar buiten en prikken nu in het tandvlees. De dierenarts wil nog geen beugel geven, ze moet flink in balletjes bijten alleen heeft ze niet zoveel met ballen :S Hebben jullie nog tips om die hoektanden verder naar buiten te krijgen?
Gebruikersavatar
Door kira
#1655576
Foppe heeft ongeveer 2 maand met dubbele rondgelopen, toen zouden ze ze verwijderen en een week voor de datum vielen ze alsnog uit. Dus ik zou het even aanzien.
Door Ons Elftal
#1655657
Alies schreef: Doe ik ook. Ze ligt nu ook weer lekker te knagen. Alleen haar onderste hoektanden staan niet ver genoeg naar buiten en prikken nu in het tandvlees. De dierenarts wil nog geen beugel geven, ze moet flink in balletjes bijten alleen heeft ze niet zoveel met ballen :S Hebben jullie nog tips om die hoektanden verder naar buiten te krijgen?
Had onze pup ook. Ik heb iedere dag een aantal malen het hoektandje naar de goede positie "geduwd", op advies van de dierenarts hoor. Net zoals het balletje zou doen. Dit drie weken lang. Hij staat nu perfect.
Het heeft namelijk niet alleen effect op het hoektandje maar het hele gebitje (onze pup heeft een onderbeet) kan daardoor in het tandvlees prikken. Aldus de dierenarts.
Door signmodel
#1655698
max had het ook. maar met 1 hoektand.
hij had er gelukkig geen last van maar toen hij een half jaar was heb ik m er wel uit laten halen.
nu ligt ie ergens in een potje! die puppie tand was verrekkte lang.
zelf ook zo'n operatie gehad :biggrin2: tja moest daardoor wel een beugel en als ze het op tijd hadden gedaan  misschien niet maar misschien ook wel. :o

tja ik zou het nog even aankijken als ik jou was maar als je kind er toch last van blijft hebben, lekker eruit halen.
Door Pedro98
#1916635
Even dit topic naar boven halen.

Ukkie heeft nu ook dubbele hoektanden de melktanden zitten achter de nieuwe die er al een stukje door zijn. Maar lees hier goed kauwwerk doet wonderen, alleen wat is goed kauwwerk. Heb hier wel bizon oor en pensstaaf maar is dat genoeg of moet ik gewoon een standaard botje van de dieren winkel gebruiken bedoel dan deze ziet afbeelding we geven die normaal niet aan hem meen dat het niet zo hele geweldige botjes zijn.

Afbeelding
Door nienk
#1916659
ik heb zelf geen ervaring met wisselen van de tanden (reus was 1 jaar toen ik hem kreeg), maar wat betreft dat knaagwerk, als het echt hard moet zijn, dan zou je eens kunnen kijken naar hertenpezen. die zijn echt heel veel harder dan runderpees of gedroogde kophuid. bij zooplus.nl hebben ze ze lang en (voor uk misschien meer geschikt) opgerold in een schijfje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door