Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bets
#1645773
Ik ben sinds gisteren begonnen met het geven van vers vlees.
Daarnaast heb ik ook brokken van farmfood.
Mijn hond weegt ongeveer 12 kilo en mag volgens de deskundige 250 gr vlees op een dag daarnaast geen brokken.
Ik was van plan om 4 dagen vlees te geven en 3 dagen brokken
Als ik haar alleen dat complete versvoer op een dag  geef wil ik er eigenlijk nog iets bij geven.
Het lijkt me zo weinig.Wat mag ik geven?
Ze mocht nog geen botten en zo aangezien ze net is begonnen met vers en haar maagzuur zou nog niet te zuur zijn om botten te verteren.
Het is best een gedoe en weet niet prcies hoe ik het nou moet doen
Wie kan mij goed adviseren?
groetjes, Betsie
Laatst gewijzigd door Bets op wo 09 jun 2010, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1646072
IK zou die brokken niet doen,250 gram is echt niet weinig hoor,ik heb 2 honden hier die iets meer wegen en zij krijgen ook 250 gram.


Als je het te weinig vind kan je er altijd iets van spiervlees bij doen,of een kippennek en die hoeveelheid weer afhalen van die 250 gram.

eerst even kijken of je hond niet te dik wordt of te mager dan aanpassen.
Door M@rina
#1648220
Ik heb hier Saartje, die weegt ongeveer 11 kg en die krijgt 230 gram per dag ze is mooi slank daarnaast ontvangt madam ook nog wat lekkernijen zoals een oensstaafje of een viskoekje.
Ik vind die 250 ook niet zo weinig hoor.
Als je hond heeeel actief is dan kan je wel meer geven.
Door Bets
#1648812
Bedankt voor de reacties.
Ik heb net een nieuwe zak met farmfood gekocht en wil die nu eigenlijk wel op gaan maken.
Kan ik dat combineren met het versvlees?
Dus die 4 dagen vlees en 3 dagen brokken.
Ook heb ik net 4 kippennekken en zalmbonbons gekocht die geef ik dan maar tussendoor en kippenpoten waar ze overigens niet zo dol op is.

Groetjes, Betsie
Door Mevroi Kruim
#1648931
Tja, ik zou die zak terugbrengen, of doneren aan het asiel. Ik vind brokken gewoon echt helemaal niks voor mijn kostbare hondjes  ;)
Maar op zich kan het wel, vers en brok combineren zoals je voorstelt.
Kátur weegt ong 15 kilo en eet in goeie doen zo'n 400 g barf per dag. Dan moet hij wel genoeg bewegen.
Wat zijn trouwens zalmbonbons?
Door Too
#1649206
[quote="Bets"]
zalmbonbons is biofood zitten alle goede vetten van de zalm in
Heb het gekocht bij de dierenwinkel.
[/quote]

dan kan je net zo goed een stukkie zalm of een lekkere sardien geven... toch??  ;)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1649262
tja die bonbons,..... 3 van de 4 honden die ze hebben gehad waren een paar uur na eten hier aan de dunne ...(was overigens in de brokken tijd)
geef ze dan gewoon een lekker visje :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1651343
[quote="Bets"]
zalmbonbons is biofood zitten alle goede vetten van de zalm in
Heb het gekocht bij de dierenwinkel.
[/quote]

Al eens bedacht hoe ze die goede vloeibare vetten  in bonbonvorm krijgen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door