Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door barney
#1645908
Barney heeft vorig jaar een castratie chip gekregen hij heeft een jaar gewerkt prima Nu wilde ik hem laten castreren maar de dierenarts
raad dit af omdat hij als cavelier een kort snuitje heeft is de narcose een risico is. Hij adviseerd nog een chip te zetten dit zouden we altijd kunnen blijven doen zonder hem te laten castreren. Er zou verschil zijn tussen een prik en chip. Heeft iemand daar ervaring mee?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1645913
Nou ik vind dit echt klinkklare onzin eerlijk gezegd, zolang je gasnarcose gebruikt tijdens de operatie en de honden intubeert dan valt het mee met het narcoserisico. Ik zou hem eens vragen naar het risico van jaar in jaar uit een chip in laten brengen.
Door hamada
#1646007
Sam, ook een cavalier, heeft vorig jaar ook zo'n implantaat gekregen omdat hij binnen begon te markeren. Het ongewenste gedrag verdween en is tot nu toe weggebleven. Wij laten hem dus niet castreren. Ik weet trouwens niet of er risico's zijn aan het herhalen van zo'n hormoonimplantaat. Persoonlijk zou ik daar bij Sam de voorkeur aan geven als het nodig zou zijn, als de risico's niet te groot zouden zijn.
Door bloemetje
#1646618
Nou zeg wat een onzin.. Mijn vorige cavaliers zijn beide weleens geopereerd. De 1 met een prik toendertijd en de andere met gas. Dat laatste leek wel het prettigste te zijn.
Ik zou een ander consulteren!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door