Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#1644386
Mijn herplaatser Ruby, die ik sinds vorige week maandag heb, was al niet dik en nu is ze in een week tijd nog een pond afgevallen. Ze kreeg de eerste 2 dagen 2 plakken energique 4 en tussen de middag een plak brood en dan nog gedroogde snacks. Nu krijgt ze 3 plakken energique 4 en al het andere er nog bij, maar ze blijft honger houden en dat merk je vooral 's avonds. Welk voer vult beter? Had al smuldier geprobeerd marr dat belieft mevrouw niet en loopt dan demonstratief naar Lajos zijn bak (Lajos krijgt ook e4, mag niets anders ivm allergie) om deze leeg te stelen. Helaas is hier in Appingedam niet veel aan kvv te krijgen.
Door bloemetje
#1644396
Een franse bull is ze? Ik weet niet wat ze weegt dus ik raad zomaar tussen de 10 en de 15 kg? Nu moet je rekenen dat mijn Danny 300 gram kvv op een dag weegt en 10 kg weegt ongeveer. Soms krijgt hij nog meer anders word hij te mager. Dus ik denk dat je haar wel wat meer voeren mag  :).
Het verschilt gewoon van hond tot hond wat ze willen en kunnen eten. Het zal overigens ook komen doordat haar vertering omschakeld van koolhydraten naar eiwitten verteren en daardoor valt ze wellicht ook af en houdt ze de 1e tijd honger. Brokken zetten ook uit en vullen daardoor meer.

Ik zou zelf trouwens die plak brood ertussenuit halen. Maar dat is je eigen keuze verder.
Door Mevroi Kruim
#1644408
Mee eens, gewoon meer geven. De ene hond is de andere niet qua spijsvertering en als ze afvalt heeft ze dus meer nodig. Meer 'vulling' gaat ze niet van aankomen tenslotte, ze heeft meer voeding nodig.
Brood zou ik idd ook niet geven, da's geen hondenvoer.
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#1644422
Ruby is een franse bull. Bij de vorige eigenaren kreeg ze br*k en dat stond er de hele dag en  ook was ze volgens deze mensen nog te dik (je kan haar ribben zien bij de borstkas) en moest ze nog verder afvallen. Op dit moment weegt ze 13 kilo en ja als je googled dan leesje bij bv wikipedia dat ze tussen de 10 en 13 kilo wegen. Maar als ik wikipedia moet geloven is mijn teckel minstens 2 kilo te zwaar en dat is hij niet, hij is groot voor een teckel. dus dat gewicht houd ik me al niet aan. Ze wandelt nu natuurlijk wel veel meer dan bij  die andere mensen. Dan ga ik het toch maar opvoeren naar 3% van haar lichaamsgewicht en geef ik 2x daags 2 plakken zien of het dan beter gaat.
Door bloemetje
#1644482
Die standaard gewichten doe ik ook niet aan hoor  :biggrin2:. Danny zou dan minstens 3 kg te zwaar zijn. Lekker belangrijk! Danny is ook een grote Cavalier.

Maar als ze veel loopt en 13 kg weegt, mag het idd echt wel meer zijn. Als ze hier niet genoeg aan heeft kan je het nog wel meer opvoeren hoor denk ik zo.
Door **Jolanda**
#1644828
Gewoon meer geven. Kijken is weten en als jij ziet dat ze te mager is, is ze dat ook, gewichten zegt mij vrij weinig.

Een hond die veel beweegt, en vooral van een kleiner ras, mag echt wel meer hebben dan de aanbevolen 2%.
Daarbij verschilt het per hond hoeveel je moet geven. Je kunt hetzelfde ras hebben, de honden dezelfde beweging geven en dan nog kan het dat 1 hond meer of minder nodig heeft dan de ander ;)

Honger houden kan ook heel goed, hier leken de honden op kvv ook altijd honger te hebben, het was hap-slik-weg en dan keken ze me aan met een blik van "heb je nog meer?", op barf lijken ze meer verzadigd te zijn en blijft bij de grootste ex-hongerlijder zelfs wat liggen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door