Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Celicaatje
#1636018
Tja mijn katten beginnen wat verveeld te raken van Carnibest Eko.
Voor de Eko varianten is er niet heel veel keuze, Bandit nog en dan houdt het op.
Hier baal ik wel zo enorm van want ik ben geen voorstander van het geven van vlees wat uit de bio-industrie komt.
Het is jammer dat er maar zo weinig leveranciers biologisch produceren.
Nu is er Darf maar gezien de ervaring met mijn honden ben ik niet kapot van dit merk.

Nog tips?

Inge
Door Celicaatje
#1636050
bloemetje schreef: Tja weinig vrees ik.. Zelf malen of Barf kom je dan uit denk ik..
Niets voor mij, alhoewel ik er wel eens over nadenk.


Groetjes
Inge
Laatst gewijzigd door Celicaatje op do 19 aug 2010, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#1636100
Celicaatje schreef:
Nog tips?

Inge
"k neem aan dat je honden ook alleen gemalen voer eten?

'k voer hier voornamelijk (naast muis, hamster en gefokte kwartel en duif) biologische kipruggen, en zoveel mogelijk wild (konijn, haas, en patrijs),
dat laatste vonden de heren ook maar matig, totdat 'k 't met 't hakmes flink bewerkte, en husselde en ziedaar:
...oohhww lekkur!

mocht je de tijd hebben zou je zelf wat kunnen hakken als afwisseling op de gemalen prak?
Door Celicaatje
#1636121
flin schreef: "k neem aan dat je honden ook alleen gemalen voer eten?

'k voer hier voornamelijk (naast muis, hamster en gefokte kwartel en duif) biologische kipruggen, en zoveel mogelijk wild (konijn, haas, en patrijs),
dat laatste vonden de heren ook maar matig, totdat 'k 't met 't hakmes flink bewerkte, en husselde en ziedaar:
...oohhww lekkur!

mocht je de tijd hebben zou je zelf wat kunnen hakken als afwisseling op de gemalen prak?

Hoi Flin,
Ja de honden krijgen hier KVV, net als de katten.
Het allerliefst zou ik ze allemaal op 1 soort voer willen maar dat gaat niet.
En wat jij zegt over dat malen van bijvoorbeeld hamster/muis enz. Ik kan dat echt niet dat weet ik nu al :'(....
Misschien is het qua tijd nog niet eens zo erg voor me maar meer als vegetariër erg moeilijk.
(ik ga al janken als ik die KVV open bij wijze van spreke :D)

Zucht mss moet ik het alleen maar bij konijnen houden ;)
Door flin
#1636127
Celicaatje schreef: Hoi Flin,
Ja de honden krijgen hier KVV, net als de katten.
Het allerliefst zou ik ze allemaal op 1 soort voer willen maar dat gaat niet.
En wat jij zegt over dat malen van bijvoorbeeld hamster/muis enz. Ik kan dat echt niet dat weet ik nu al :'(....
Misschien is het qua tijd nog niet eens zo erg voor me maar meer als vegetariër erg moeilijk.
(ik ga al janken als ik die KVV open bij wijze van spreke :D)

Zucht mss moet ik het alleen maar bij konijnen houden ;)
hmmm muizen enzo maal 'k niet hoor!

maar, 'k snap je dilemma..alhoewel alles went! (uiteindelijk ;) )
Door Limpy
#1637548
Ik ben ook niet zo´n vleeseter (meer omdat ik het meeste niet lust) maar wat flin zegt, het went inderdaad echt wel op den duur.

De 1e x dat ik hier een foto van kop met oogjes voorbij zag komen gruwelde ik nogal, 3 mnd later stond ik een eendenkop zonder problemen met hamer en mes te bewerken...tis dat ze er hier zo dol op zijn.
Recentelijk een hamster doormidden geknipt, vond ik zo bah dat de andere hamsters nog even in winterslaap blijven in de vrieser of dat ik ze omruil voor een paar ratten met m´n oud-werkgever (ik kom uit de dierverzorging waar men ook prooidieren voert en rat gaat hier ook op zonder knippen)

Bevroren muizen daarintegen doorknippen had ik geen moeite mee (terwijl ik muizen leuker vind dan hamsters, na ja) en als ik eenden in de gracht zie zwemmen denk ik steeds...zonder veren, hoeveel maaltjes zou 1 eend zijn per kat? Erg toch?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door