Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door river munay
#1627679
Hallo,

Ik zal mij eerste even voorstellen, Mijn naam is Danitsja van enk en heb 2 cocker spaniels (15kg en 10 kg), waarvan eentje met flinke jeuk problemen. Ik wil na mijn vakantie starten met barf en heb mij verdiept in alle interesante info en heb geprobeert een menu samen te stellen. Ik heb ze voor nood even op kant en klaar rauwvlees gezet tot na de vakantie.
Ze zijn wat aan de zware kant dus heb ik het berekent naar wat ze moeten wegen en ze zijn beide gecastreerd dus heb ik voor 1,5 % gekozen.
Mijn menu ziet er  als volgt uit voor 15 kg cocker.

50% vleesbot / 10% groente / 20 % orgaan / 20 % spiervlees
week 1:
ma > 200 gram eendenek + 110 gram rundvlees + 60 gram groente
di > 200 gram kippennek + 80 gram lamslever + ei
woe > sardientjes
do> 200 gram eendenek + 110 gram hertenvlees / 80 gram runderhart
vrij > 110 gram paardenvlees + 60 gram groent + ei
zat > 160 gram kwartel + 60 gram groente
zon > 150 gram pens
Elke ochtend kefir erbij.

met week 2 ben ik bezig, graag feedback op mijn menuutje, weet ik of ik in de goede richting bezig ben.
groetjes en alvast bedankt. Danitsja
Door river munay
#1638658
Had nog een vraagje over vis.
Woensdag heb ik visdag, alleen zit het niet bij de berekening in, dus het is extra in het menu. Hoeveel gram is redelijk om te geven voor de kg van mijn honden dat ze er voldoende aan hebben geef 2 x per dag eten (10 en 15kg). En gaan ze niet snel aan de dia als ze alleen vis krijgen?
Ik heb hiervoor gekozen omdat ik ander bang ben dat  ze over de andere dagen teweinig binnen krijgen als ik het mee reken.
Is dit verstandig om te doen, of toch laten meereken. En dan alleen de zalmkop bij het bot meerekenen, en de rest bij spiervlees?

hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.
groetjes danitsja
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1638767
Is even uitproberen wat voor ontlasting je honden hebben na een visdag, hier is het geen probleem en hebben ze na zo'n dag normale ontlasting.
Alleen makreel kunnen ze wat minder goed tegen, maar dat krijgen ze dan ook niet meer hier.

Je bedoelt dat je het niet meerekent qua gewicht in je menu?
Voor de ene hond is dat geen probleem en hij zal er niet dikker van worden, een andere hond wel. Dus ook dat is uitproberen voor jou.
Hoeveel gram is dus moeilijk te zeggen, ik zou denken ongeveer net zoveel als de andere dagen. Maar kijken hoe je honden het erop doen is belangrijker  ;)

Als je hele vis geeft, sardientje/panharing/makreel hoef je dat niet persé mee te rekenen in de procenten in je menu omdat het complete hele visjes zijn, als je wil mag je idd ook bij spiervlees rekenen deze visjes.
Als je zalmkop geeft dan zou ik het idd bij vleesbot rekenen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door