Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door flos
#1625907
Onze labrador flos heeft al een paar keer gehad, dat hij ovrematig begint te likken aan alles (muur, grond, mand), dan moet hij naar buiten en gaat als een gek gras eten. De vorige keren heeft hij hier niet van gebraakt.
Vannacht heeft hij wel erna gebraakt. Toen hij weer rustig was en niet meer likte, hup terug in de mand. Maar een half uur later hoorde ik hem weer. Moest hij weer naar buiten om gras te eten. Hij heeft toen niet gebraakt. Daarna gelukkig weer alles rustig.
Wat ik raar vond was dat hij om een uur of vier vannacht gebraakt heeft, een stuk pens. Maar deze heeft hij gisteravond rond een uur of 8 gegeten. Ik dacht dat dit allang verteerd zou zijn.
Of misschien was hij misselijk omdat het niet verteerde.

Maar toch vraag ik mij af hoe zo geregeld dat extreme likken en gras eten heeft. Zonder te braken. Moet ik mij daar zorgen om maken?

Groetjes Yvonne
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1625910
misselijk zijn ze dan....en ze hoeven niet altijd te spugen als ze gras hebben gegeten...
dat s'nachts spugen dat ken ik wel, dat doet de oudste hier ook, overdag eet ie dan gras om s'nachts zijn eten eruit te gooien..
moet er wel bij zeggen dat mijn hond gastritus heeft...
spuugt flos vaak?
en hoe oud is ie?
Door flos
#1625954
Flos is 3 1/2 jaar.

Ik heb hem de vorige keren niet zien spugen. Een week geleden kwamen we terug van boodschappen doen en was hij ook weer overmatig aan het likken aan alles. Ik heb hem toen buiten gelaten en hij ging als een gek gras eten. Na 10 minuten werd hij iets rustiger, maar het heeft toch zo'n 20 a 30 minuten geduurd. Hij heeft toen niet gespuugd. De keer ervoor ook niet.

grtjes Yvonne
Door flos
#1625998
Nee, hij eet niet meer van de straat.
Hij is verleden jaar bijna dood geweest door iets vergiftigs te eten. Sindsdien loopt hij of aan de lijn, of hij speelt met een bal. We letten in ieder geval op dat hij niks meer binnenkrijgt.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Grtjes Yvonne
Door Lizzy
#1626002
flos schreef: Onze labrador flos heeft al een paar keer gehad, dat hij ovrematig begint te likken aan alles (muur, grond, mand), dan moet hij naar buiten en gaat als een gek gras eten. De vorige keren heeft hij hier niet van gebraakt.
Vannacht heeft hij wel erna gebraakt. Toen hij weer rustig was en niet meer likte, hup terug in de mand. Maar een half uur later hoorde ik hem weer. Moest hij weer naar buiten om gras te eten. Hij heeft toen niet gebraakt. Daarna gelukkig weer alles rustig.
Wat ik raar vond was dat hij om een uur of vier vannacht gebraakt heeft, een stuk pens. Maar deze heeft hij gisteravond rond een uur of 8 gegeten. Ik dacht dat dit allang verteerd zou zijn.
Of misschien was hij misselijk omdat het niet verteerde.

Maar toch vraag ik mij af hoe zo geregeld dat extreme likken en gras eten heeft. Zonder te braken. Moet ik mij daar zorgen om maken?

Groetjes Yvonne
Hoi Yvonne,
Dit klinkt precies als wat Whoofer (mijn vorige hond) had en wat Sophie van Geer heeft. Zie bijvoorbeeld dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 094.0.html

Als wij wisten wat dit was, hoe het werd veroorzaakt en hoe je het kon voorkomen/verhelpen: waren we nu schatjehemeltje rijk. Helaas is dat dus niet het geval.... Ik noem dit een bloat-aanval. En ik heb geen idee wat je er mee/aan kunt doen. Misschien staan er nog wel tips die je kunt proberen in Sophie's topic. Dat het bij Sophie allemaal niet helpt, wil niet zeggen dat het bij jouw hond niet helpt.
Door flos
#1631548
Stress kan ik mij niet voorstellen. Flos is een hele rustige gemoedelijke hond. Hij voelt zich op die momenten duidelijk niet lekker.
Misselijk kan ik mij voorstellen, en ook dat bloating gevaar, dat vindt ik overigens wel erg eng. Want wat gebeurt er als je niet thuis bent als ie het krijgt en niet naar buiten kan? Ik hoop het niet mee te maken.
Maar binnenkort moeten we toch naar de da en daar ga ik het zeker eens aankaarten.

grtjes Yvon
Door Lizzy
#1631563
flos schreef: Stress kan ik mij niet voorstellen. Flos is een hele rustige gemoedelijke hond. Hij voelt zich op die momenten duidelijk niet lekker.
Misselijk kan ik mij voorstellen, en ook dat bloating gevaar, dat vindt ik overigens wel erg eng. Want wat gebeurt er als je niet thuis bent als ie het krijgt en niet naar buiten kan? Ik hoop het niet mee te maken.
Maar binnenkort moeten we toch naar de da en daar ga ik het zeker eens aankaarten.

grtjes Yvon
Ik heb geen idee wat er allemaal zou kunnen gebeuren. Ik weet wel dat mijn Whoofer een keer alle veters van onze schoenen heeft afgevreten, toen ze zo'n aanval kreeg en wij niet thuis waren. Dat is gelukkig maar 1 keer gebeurd.
Door Cathelijn
#1632301
Als ik niet thuis ben als Jonas een aanval krijgt, begint hij aan de kleden op de bank. Veters is inderdaad ook al eens gebeurd, dus de schoenen gaan de kamer uit. Hij zoekt gewoon iets wat hij naar binnen kan werken. Als hij 's nachts onrustig wordt, wordt Floor ook wakker en die gaat dan aan de deur staan krabben, waar ik weer wakker van word. Dus dan kan Jonas naar buiten. Ik kan het nog altijd niet voorkomen, al heb ik wel gemerkt dat voor Jonas 's avonds nog plassen belangrijk is. Wil hij echt niet, dan moet hij 's ochtends dus heel nodig, wat zich kan uiten in een aanval. Verder helpt het wel om hem meteen de kans te geven gras etc te gaan eten buiten en dat niet te verbieden.
Vandaar dat ik ook de kleden op de bank maar laat liggen. Ik ben minder bang voor een aantal sliertjes stof dan voor een aanval die hij niet onder controle krijgt.
Door Jantina
#1632457
Bas heeft dit ook gehad, maar het verschil is dat hij zichzelf likte en dus niets wilde eten. En dat het van pup af aan was. Bas spuugde dagelijks een paar keer na zo'n aanval. Ik ging er echt aan onderdoor van medelijden. Beestje kotste paar keer per dag zijn ingewanden naar buiten. Net als in het verhaal van Geer ook Zitac maagzuurremmers en Cerenia, maar daar heeft Bas eerst goed op gerageerd maar na een maand ging hij weer dwars door alle medicatie heen. Maar we hebben hem op dat gebied helemaal er doorheen gekregen met homeopathie. Al zijn andere problemen heb ik het niet over  ;) (dat gaat ook goed hoor met homeopathie, maar kost nog tijd), maar dit was voor de hond het meest erge en voor ons ook (geen nachtrust meer...) daar zijn we nu al sinds oktober echt vrij van!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door