Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door danja
#161761
Hallo, mag je ook vis uit blik geven???

Danja & Benji vinden het erg lekker. Ik meng het wel met de Energique, anders lijkt het zo weinig.(Maltezers)
En omdat vis vet arm is is dit een mooi hapje voor ze.

Groetjes Anneke :D
Door Lizzy
#161791
Hoi Anneke, vis is niet per definitie vet-arm. Zalm en makreel en haring en sardientjes zijn juist erg vet maar het is wel gezond vet :D!

Maar goed, in antwoord op jouw vraag: ja hoor, je mag ook best eens vis uit blik geven. Met tonijn moet je zuinig zijn want daar zit wel vrij veel kwik in. Sardientjes en makreel en haring en zalm is prima. Ik zou het zelf niet overdreven vaak geven. Zo'n 1 a 2 keer per week lijkt me zat.

Je kunt trouwens ook hele visjes rauw aan de hondjes geven! Heel, met kop en graat en al. Vooral sardientjes zijn bij veel honden erg populair en de graatjes van sardientjes zijn erg zacht!
Groetjes, Lizzy
Door danja
#161804
bedankt voor je reactie. ze vinden het erg lekker en begin het pas net te geven, want de kat lust het niet.
De sardientjes uit blik en makreel vonden ze heerlijk. Ik geef het dan niet te vaak. Het probleem hier is eigenlijk dat ik voor de kleintjes de Energique in vieren deel anders groeien ze dicht terwijl ze beide een hele schijf op een dag moeten krijgen dan zijn dat natuurlijk maar richtlijnen op zo'n pak. Het is zo weinig als ik er naar kijk. Heb al kleinere bakjes gekocht dan lijkt het nog iets, maar het is niet veel 25 gram smorgens en sávonds. ;D

Groetjes Anneke
Door Truus
#161836
[quote="danja"]
bedankt voor je reactie. ze vinden het erg lekker en begin het pas net te geven, want de kat lust het niet.
De sardientjes uit blik en makreel vonden ze heerlijk. Ik geef het dan niet te vaak. Het probleem hier is eigenlijk dat ik voor de kleintjes de Energique in vieren deel anders groeien ze dicht terwijl ze beide een hele schijf op een dag moeten krijgen dan zijn dat natuurlijk maar richtlijnen op zo'n pak. Het is zo weinig als ik er naar kijk. Heb al kleinere bakjes gekocht dan lijkt het nog iets, maar het is niet veel 25 gram smorgens en sávonds. ;D

Groetjes Anneke
[/quote]
Dat bis inderdaad niet veel maar jij kan het beste bepalen of dit genoeg is . Voeren op het oog, zeggen ze hier altijd ;).
Ik geef ook wel vis uit blik hoor. Zo twee keer in de week met een beetje olie erbij . Ze vinden het heerlijk en het is ook goed voor de vacht en het poepje ;) ;D
Door Lizzy
#161959
Je moet inderdaad voeren met de ogen. En dat houdt in dat als ze nu goed of zelfs mollig zijn, dat ze voldoende of teveel eten krijgen. Ook al lijkt het weinig ;)!
Gebruikersavatar
Door Binno
#161964
[quote="danja"]
Het probleem hier is eigenlijk dat ik voor de kleintjes de Energique in vieren deel anders groeien ze dicht terwijl ze beide een hele schijf op een dag moeten krijgen dan zijn dat natuurlijk maar richtlijnen op zo'n pak. Het is zo weinig als ik er naar kijk. Heb al kleinere bakjes gekocht dan lijkt het nog iets, maar het is niet veel 25 gram smorgens en sávonds. ;D
[/quote]
Snow, onze maltezer van 10 jaar, staat op Duck, en daarvan moet je veel meer geven dan bij Energique. Hij weegt 5kg en mag bijna 200gr per dag hebben. Maar dat is veel te veel... Hij krijgt nu maar twee keer 60gr per dag en dat is eigenlijk nog iets te veel aan zijn buikje te zien... (Als hij nog extra vis of kip krijgt, dan krijgt hij natuurlijk een nog kleinere portie.)
Maar als hij iedere keer maar 25gr zou krijgen dan ging hij in staking vrees ik... ;D ;D ;D ;)
Door danja
#162371
Er wordt ook nog bij gesnoept. Ze krijgen geregeld een kluifje en als ze te groot zijn dan knip ik het door de midden. En als we wandelen wordt er ook nog gesnoept ;D. Danja & Benji gaan geregeld op de weegschaal om te kijken hoeveel kilotjes ze wegen. Benji meestal zo rond de 6,5 kilo en Danja zo rond de 6 kilo'tjes.

Groetjes Anneke

Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door