Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Blitz
#1611048
Hallo allemaal,

Na een aantal weken kvv en wat barf ben ik overgegaan op volledig barf. (behalve voor de pens heb ik vandaag besloten na bijna 2 kilo pens in 6 porties te verdelen, moest zelfs van mijn man buiten gaan staan)

Maar goed ik heb nu dus het volgende menu

menu Blitz
Boxer teef 32 kg

                                                gram
rauwevleesbotten                  1920    43%
kippenek      60%
jongegeitrib  40%
vis  sardien/zalmkop                320      7,1%

groente/fruit                          640    14,3%

orgaan                                    320      7,1%
kippelever 25%
kalfshart  25%
lamslong 50%

pens lam/geit                        320        7,1%

spiervlees                              960      21,4%
kalf    50%
lam    50%

totaal                                                100%                                                 

                                                                                gram
maandag                ochtend    spiervlees kalf/lam 320
                                avond      Kippenek/geitenrib  320

dinsdag                  ochtend    orgaan                    320
                                avond      kippenek/geitenrib 320

woensdag              ochtend    groente                  320
                                avond      Kippenek/geitenrib 320

donderdag              ochtend    spiervlees kalf/lam 320
                                avond      Kippenek/geitenrib 320

vrijdag                    ochtend    spiervlees kalf/lam 320
                                avond        vis                          320

zaterdag                ochtend      groente                  320
                                avond        kippenek/geitenrib 320

zondag                    ochtend      pens                      320
                                avond        Kippenek/geitenrib 320

totaal                               4480

Ik weet dat ik niet veel variatie heb in diersoorten  maar ik kan er erg moeilijk aan komen hiervoor moet al zo'n 60 km rijden naar het islam-centrum in Rotterdam. Ik woon nl in Rockanje en heb ook bij jullie lijst van adressen niet iets gezien die dichterbij zit en ook nog enig sinds betaal is. Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1611051
Je hebt vier diersoorten. Dat is prima toch? Misschien kan je nog eens aan eend komen (is best makkelijk verkrijgbaar) of haas of parelhoen. Ook runderorgaan is goed verkrijgbaar. Voor nu ziet het er prima uit toch? Ik reken overigens pens tot orgaan. Bij jou staat het apart vermeld. Wat houdt dat in?
Door Blitz
#1611067
Dat de pens apart staat is omdat ik portie heb gemaakt  en daarbij de long, hart, en lever gemengd heb en de pens apart heb maar in totaal wel 14 % orgaanvlees voer. Is het trouwens een probleem om de pens in het vervolg kvv te geven want ik had geen moeite met de rest van het vlees zelfs niet met het andere orgaan vlees en het kalfskopvlees waar de vacht nog aan zat maar die pens vond ik echt heel smerig.


groetjes Petra
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1611071
Dan denk ik toch dat je geen goede kwaliteit pens hebt. Mijn pens stinkt nooit. Is zo vers als maar zijn kan.
Je kunt natuurlijk pens van Rodi ofzo gebruiken maar ik betwijfel of die geheel rauw is; volgens mij wordt ie wel degelijk verhit. :-\
Door Too
#1611654
Weet je wat ik mis... nier, dat is echt een heel nuttig menu-onderdeel
Je geeft best veel long in dit menu, long bevat niet zo heel veel voedingsstoffen
Door Blitz
#1613266
[quote="Rovanna"]
Dan denk ik toch dat je geen goede kwaliteit pens hebt. Mijn pens stinkt nooit. Is zo vers als maar zijn kan.
Je kunt natuurlijk pens van Rodi ofzo gebruiken maar ik betwijfel of die geheel rauw is; volgens mij wordt ie wel degelijk verhit. :-\
[/quote]

Ik heb Blitz vandaag de pens gegeven maar ze heeft er een beetje aan gelikt en liet het toen liggen. Blitz laat normaal gesproken niets aan eten ligen dus waarschijnlijk heb je gelijk en is de pens mss niet goed meer. voor de zekerheid kiep ik de andere zakjes maar in de container.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1613684
[quote="Too"]
Weet je wat ik mis... nier, dat is echt een heel nuttig menu-onderdeel
Je geeft best veel long in dit menu, long bevat niet zo heel veel voedingsstoffen
[/quote]

Ik geef nooit nier.
Gebruikersavatar
Door Else
#1614041
In principe zijn 4 diersoorten voldoende. Stel je wilt meer voeren dan zou je eens kunnen kijken of herby/ richard/ lupa o.i.d. bij jouw bezorgd. Die hebben heel veel keus en leveren bij mijn weten in bijna heel nederland. Evt met iemand samen bestellen zodat je de bezorgkosten kunt delen.
De pens die ik heb stinkt :-X ook enorm hoor en die is wel degelijk vers ( 1 dag nadat de koe geslacht was gekregen).
Ik moet wel zeggen dat ik de eerste keer dat ik pens in porties moest verdelen echt erbij stond te kokhalzen maar dat het in de loop van de tijd wel ietsjepietsje went...
Ik zou de long idd ook veranderen voor nier (long kun je wel mooi gebruiken om te drogen voor beloning).
Als je net start met barfen is het de vraag of het handig is om meteen ribben te geven, je kunt misschien beter starten met nekken en karkassen.

Verder prima menu!
Door Too
#1614899
[quote="Rovanna"]
Ik geef nooit nier.
[/quote]

Ik heb me [hier op BP] laten vertellen dat nier een essentieel/nuttig orgaan is oa voor vitamine E
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door