Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tania 67
#1598638
goedenavond
mijn naam is tania en ik heb een duitse herder waar verleden jaar de ziekte epi is vastgesteld met andere woorden zijn pancreas werkt niet
alles is begonnen verleden jaar in april met diaree ,toen die niet overging zijn er testen gedaan waar de ziekte epi uit voort kwam
hij kreeg dan een soort poeder dat ik over zijn eten moest doen en is van voeding veranderd (hill s)
alles ging goed tot hij begin dit jaar een terugval kreeg en enorm vermagerde van 30,6 kg(wat al weinig was) tot 26,5 kg op dit moment hij is echt broodmager
verder is zijn stoelgang dun maar het spuit er niet uit en hij heeft nog enorm veel energie dus nu op dit moment dat vermageren dat we moeten weten te stoppen
mijn dierenarts heeft al van alles geprobeert vitamine b 12,voedingssupplementen ander eten speciaal voer voor duitse herders van eukanuba ,1 of ander spul die ik in zijn muil moest spuiten om een film in zijn darmen te leggen niets helpt hij blijft vermageren
op cortisone kunnen ze ook nog overgaan maar dan wordt hij niet oud dat hebben ze ons gezegd en hij is nu nog maar 2 en een half jaar oud
via internet en mede dankzij dit forum heb ik nu gelezen dat duck pancreas kan helpen (verse pancreas is haast niet te verkrijgen hier in belgie) daar zijn we dan vrijdag ook mee gestart en zijn stoelgang is al veel verbeterd
onze dierenarts is nu geen voorstander van duck pancreas waarom weet ik niet maar we moeten toch iets proberen ik wil hem alle kansen geven
nu is mijn vraag zijn hier nog mensen die hier ervaring mee hebben?
en zo ja is dit dan een goed teken dat zijn stoelgang nu al verbeterd?
en wanneer gaat hij beginnen bijkomen ,want hij is echt mager nu en het is toch zo een lief beest
en de poeder moet ik die nu ook nog over zijn eten doen?
vele groetjes tania en dikke poot van glenn
Door ulla
#1598655
Ik heb gelukkig geen ervaring met een epi hond, maar vers is beter dan brok, en als je hond goed reageert op Duck pancreas, dan gaf ik hem dat.
Ik denk dat je het poeder niet hoeft te geven, maar er zijn hier op het forum wel mensen, die daar antwoord op kunnen geven.

En welkom op het forum. :)
Door JoNoMo
#1598700
ik heb ervaring met een EPI hond.
Jopie heeft ruim 7 jaar EPI gehad.
Ze is op 9 jarige leeftijd overleden.
Sella hier op het forum heeft ook een EPI hond (Diego)
Dus kom maar op met je vragen.
Door tania 67
#1599147
hallo
ondanks dat mijn duitse herder sedert vrijdag op duck pancreas zit blijft hij afvallen
is dit normaal?
zijn stoelgang is wel al verbeterd minder poep,en al wat steviger
en dat is heel lang geleden,wat ons nu het meeste zorgen baart is dat afvallen want ondanks dat zijn stoelgang  is verbeterd blijft hij vermageren
moet zijn lichaam nu eerst wennen aan de nieuwe voeding?
en zo ja wanneer blijft zijn gewicht dan stabiel of verdikt hij
wij zijn hier echt ten einde raad heeft iemand hier een antwoord op aub
dierenarts weet ook niets meer zeker
het is zo erg dat hij nog steeds vermagert en we kunnen het niet stoppen
groetjes tania
Door Ponneke
#1599156
Heb in t verleden een broodmagere  Mechelse herder uit t asiel gehad.
Na enkele dagen zag ik dat haar ontlasting slecht bleef.
Heb Zymoral poeder  door haar vlees gedaan.
Moest haar meerdere malen per dag laten eten...haar gewicht  nam toe...de ontlasting was "mooi"..
Het voordeel met Zymoral is...dat je zelf kan uitvogelen wat de juiste dosering moet zijn.

.
Door Sella
#1599214
tania 67 schreef: hallo
ondanks dat mijn duitse herder sedert vrijdag op duck pancreas zit blijft hij afvallen
is dit normaal?
zijn stoelgang is wel al verbeterd minder poep,en al wat steviger
en dat is heel lang geleden,wat ons nu het meeste zorgen baart is dat afvallen want ondanks dat zijn stoelgang  is verbeterd blijft hij vermageren
moet zijn lichaam nu eerst wennen aan de nieuwe voeding?
en zo ja wanneer blijft zijn gewicht dan stabiel of verdikt hij
wij zijn hier echt ten einde raad heeft iemand hier een antwoord op aub
dierenarts weet ook niets meer zeker
het is zo erg dat hij nog steeds vermagert en we kunnen het niet stoppen
groetjes tania
Lieverd het afvallen moet eerst stabiliseren.
Ik gebruik andere dingen en geef geen duck pancreas.
Ik zal als ik weer thuis ben eens een epistel schrijven hoe wij het hebben aangevlogen en hoe wij de boel stabiel hebben gekregen.
Door JoNoMo
#1599304
tania 67 schreef: hallo
ondanks dat mijn duitse herder sedert vrijdag op duck pancreas zit blijft hij afvallen
is dit normaal?
zijn stoelgang is wel al verbeterd minder poep,en al wat steviger
en dat is heel lang geleden,wat ons nu het meeste zorgen baart is dat afvallen want ondanks dat zijn stoelgang  is verbeterd blijft hij vermageren
moet zijn lichaam nu eerst wennen aan de nieuwe voeding?
en zo ja wanneer blijft zijn gewicht dan stabiel of verdikt hij
wij zijn hier echt ten einde raad heeft iemand hier een antwoord op aub
dierenarts weet ook niets meer zeker
het is zo erg dat hij nog steeds vermagert en we kunnen het niet stoppen
groetjes tania
Hoeveel eten geef je hem en hoevaak?
Je kan beter in het begin hem 4x per dag geven.
En je kan niet verwachten dat hij in die paar dagen al aangekomen is.
Het belangrijkste is nu de poep dus minder en vaster.
Ga eens wegen wat er in gaat en hoeveel hij per dag poept.
Ik denk dat je met die poeder Zymoral of Pancrex bedoeld?
Die niet erbij geven.
En ja Sella kan je een heleboel vertellen over hoe zij het doet en dat is grandioos.
Jopie kwam eerst ook niet aan en die was van 55 kilo naar 44 kilo afgevallen.
Door tania 67
#1599519
bedankt voor jullie reactie allemaal
ik moet geduld hebben dat heeft mijn dierenarts vanmiddag ook gezegd
ik geef hem 3 maal per dag eten
en inderdaad sella heeft mij een heleboel tips gegeven waarvoor mijn hartelijke dank
groetjes tania
ps sella hoe is de operatie van je hond verlopen?
groetjes tania
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door