Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door **Jolanda**
#1584064
Een collega van mij heeft een husky. Hij vertelde me dat de hond mager was en niet wilde eten. De 7 verschillende soorten br*kken die ze voor hem in huis hebben gehaald at hij niet of met veel moeite.
Ik heb met hem over vers gesproken en hij vond het heel logisch klinken allemaal omdat hij vroeger voor zijn eerste hond ook altijd naar het slachthuis ging voor lever, hart, pens ect.

Ik heb hem een eendenrug en kalkoenmagen gegeven om te proberen, daarbij heb ik hem een makreel gegeven en wat pens met het advies dat te geven en voor de dagen erna wat CB te halen zodat ik de tijd had om wat barfpakketjes voor zijn hond te maken.
Nou heeft de hond de eendenrug en kalkoenmagen goed opgegeten maar de CB eet hij niet echt met smaak op (verschillende soorten, lam, rund en kip)Ze hebben er al warm water over gedaan maar dan nog eet hij het niet geweldig.

Hij wilt voorlopig geen barf, hij wilt dat de hond nu de CB gaat eten (ze vinden de botten een beetje akelig) . Een dag vasten wilt hij ook niet omdat de hond al wat mager is en ik denk dat ze het ook wel zielig vinden voor de hond ;)
Ik heb hem gezegt zo min mogelijk aandacht aan het eten te geven; gewoon neerzetten en weglopen. Dat zou hij ook proberen (geloof ik)
Tafelresten eet de hond wel altijd goed op.

Maar wat kan de man nog meer doen om de hond aan het eten te krijgen?
Naar mijn idee zou een hond aan moeten vallen op vers, dat deed hij in eerste instantie ook, alleen valt ie niet aan op CB.
Door Mevroi Kruim
#1584262
Bibi of Energique proberen, en verder toch maar ervan uitgaan dat de hond aandacht krijgt met het niet-eten. Ook al istie mager, dan betekent dat nog niet dat hij niet ff zonder eten kan. En zielig is dat hij door dit gedrag niet voldoende eten binnenkrijgt dus als je dat als baas zielig vindt is het handig om het gedrag om te buigen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1585979
oo Kaio liet bv energique staan.
Dus hij zou een andere merken kvv kunnen proberen.
Ik heb hem gezegt zo min mogelijk aandacht aan het eten te geven; gewoon neerzetten en weglopen.
Ja helemaal mee eens. Heb dat wel vaker gezien, doordat de eigenaar zo op eten focussed wordt de hond juist nerveuzer bij het eten en juist nog lastiger met eten.
Door **Jolanda**
#1586556
Als het goed is leest hij mee :) Maar ik spreek mijn collega morgen op het werk en dan zal ik hem zeggen een ander merkje te proberen ;) En anders toch barfen omdat hij de eendenrug en het kalkoenorgaan ook at. Als ik me niet vergis zei mijn collega dat hij deze week de overige barfproducten (pens en makreel) ging proberen, maar eerst de CB rund.
Door Nadia
#1586928
Een hond is een opportunist, dus moet eigenlijk alles eten wat voorgezet word. Dat hij iets niet lust oke..
Dus ik denk ook dat hij met rust moet gelaten worden met eten. Vaak gaat zoiets al heel onbewust hoor, dus misschien kunnen ze de voerbak in de hal ofzo neerzetten, waar de hond echt rust heeft!

Van de andere kant! Het is gewoon een echt barfhondje!! Gewoon gaan barfen, niks engs aan!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door