Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#1568264
Frank barft nu ongeveer een half jaar. In het begin kauwde hij zijn kippennekken goed voordat hij ze doorslikte. Ik heb de indruk dat hij ze nu gewoon doorslikt. Mag hij ze nu niet meer hebben? Of kan dat geen kwaad? Hij is een herder van ruim 30 kg. Ik vind nooit stukjes bot terug in zijn hoopjes.

groetjes van Hanna.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1568268
Ik barf ook nog maar heel kort en mijn hond is een stuk kleiner, maar zolang het doorslikken zelf goed gaat, kan ik me niet voorstellen dat het kwaad kan.
Duurt misschien wat langer eer het verteerd is.....  ???
Door Nadia
#1568269
Ik weet niet of zo'n nekje dwars kan komen te zitten??
Ik zou als ik jouw was toch overstappen op karkassen.. Heeft ie nog een beetje kauw werk aan. Een half jaar barfende herder van 30 kilo moet dat makkelijk aan kunnen!
Door hannabelgje
#1568275
Hij krijgt ook veel karkassen, maar ik heb ook een Corgi van 15 kg en die is dol op kippennekken. Ze kauwt er wel heel goed op (ziet er ook heel schattig uit als ze dat doet)

groetjes van Hanna.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1568305
Ik ben gestopt met het geven van kippennekken omdat mijn honden ze ook in één keer doorslikken; ze zijn gewoon te klein voor grote honden. Ik denk dat een ervaren BARF-hond ze prima verteert overigens maar je geeft natuurlijk ook vleesbot omdat je wilt dat ze hun kiezen gebruiken en dat schiet dan niet op ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1568321
hier krijgen ze ze ook niet meer, zijn net tandenstokertjes voor hun, veels te klein en ze klokken ze zo naar achteren..
je heb een herder, ga je toch lekker karkassen geven!
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1568335
Kippennekken vind ik voor grotere honden zo wie zo niet geschikt. Zelfs mijn ene podenco van slechts 12 kg slikt ze in een hap door. Ik geef liever grotere dingen. En nog het liefst een heel prooi als ik er aan kan komen. Dan weet ik zeker dat er niets zo maar doorgeslikt wordt.
Wil je nekken blijven geven, ga dan voor eendennekken en nog liever kalkoennekken.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1568342
hannabelgje schreef: Ik zal de nekjes alleen nog maar aan Zoë geven en Frank dan maar grotere nekken of karkassen. Dat vindt hij vast niet erg  :D

groetjes van Hanna.
Lijkt me een hele goede beslissing.

Groetjes,

Cynthia
Door lianneke
#1568414
Hier worden de kippenekken ook als soep naar binnen geslurpt door een leonbergerpup, maar mn volwassen herder kauwt ze keurig op.
De pup heeft ook altijd vreselijk haast met eten dus als het zo naar binnen glijdt waarom dan kauwen??? :eat:
Hij krijgt dus ook vaker karkassen, moet ie wel kauwen. :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door