Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door yennah08
#1567338
Ben een tijdje niet meer op dit forum geweest omdat Yennah het eigenlijk goed doet op de kivo. Alleen vind ik ze de laatste tijd welwat mager wordt. Ik geef ze al meer kivo maar ze blijft wat te mager. Heeft iemand een tip voor me? Mijn leverancier van kivo zegt dat ik er wat yoghurt of karnemelk bij moet geven maar dat lust ze niet. Over 2 weken komt er weer een witje bij. Zou ik die ook gelijk over kunnen zetten op de kivo? Of moet ik daar ook nog yoghurt en karnemelk bij geven? Mijn leverancier zegt dat ik hem zo over kan zetten. Hij is nu gewend aan puppybrokjes met energiqe of zo. OmdatYennah de laatste tijd wat magerder wordt begin ik me ongerust te maken of ze niks te kort komt. En daarmee ook de pup.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1567343
Tja, persoonlijk ging ik dan over op een ander merk :-\  Een hond moet het gewoon goed doen op een voer, zonder kunst en vliegwerk met yoghurt ofzo. Alsof yoghurt trouwens zoden aan de dijk zet ::) Als je al wat bij wilt voeren neem dan hoogwaardig materiaal zoals spiervlees, sardientje, eitje, hapje groente dat soort dingen. Voor je pup zou ik dan zeker niet alleen op dit merk gokken en meerdere merken met elkaar afwisselen. Gefeliciteerd met de komst van een puppekind :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1567350
je kan je pup gelijk overzetten op kvv....
wbt de kivo ik heb dat ook wel gegeven, ook toendertijd een pup en dat is goed gegaan, zonder iets aan toe te voegen wat in feite ook niet nodig is...
het magerder worden van je andere hond, hoe oud is ze, lich helemaal gezond?
ook daar hoef je geen karnemelk of yoghurt door te doen...
kan zijn dat in de winter maanden honden meer nodig hebben, die van mij iig wel, dus krijgen ze ook meer, kan zijn dat het daar aan ligt, zou haar meer voeren......
en of ze niks te kort komen, tja dan zou je kunnen gaan denken om te gaan barfen, dan heb je alles in eigen handen, ik bedoel daarmee dat je dan helemaal zeker ben dat ze niks te kort komen.....
Maar ik weet dat vele sporthonden het ook uitstekend doen op kivo, en die krijgen dat ook als pup zijnde...
en daarbij zou ik eens gaan afwisselen, cb, energique enz.
Door yennah08
#1567360
Mijn Yennah is nu anderhalf jaar en oogt voor de rest gezond. Haar ontlasting is ook bijna altijd vast dusdaar ligt het niet aan. Ze heeft ook genoeg energie. Ze is wel flink aan het verharen. Zou het mss daar aan kunnen liggen?
En de nieuwe pup gaat Remy heten en ik heb er super veel zin in! Zal wel eens een paar foto's laten zien als ik hem heb.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1567418
[quote="yennah08"]
Yennah weegt ongeveer 35 kilo en ik geef ongeveer 700 tot 800 gram per dag.
[/quote]

Dan zit je aardig op het "minimum". 700 gram p/d betekent 20 gram per kilo lichaamsgewicht.
Op deze leeftijd zijn ze nog aan het uitzwaren en mag je rustig 40 gram per kilo lichaamsgewicht geven, dus het dubbele.
Mijn jongste, nu 16 maand, eet ook nog bijna een 5%, dus 50 gram per kilo lichaamsgewicht aan barf. Die krijgt voor een hondje van 17 kg, zo'n 850 gram tot 1 kilo per dag en is nog steeds schraal.
Door yennah08
#1568123
ok, ik ga ze gewoon eerst meer kivo geven en als dat nog niet goed gaat dan kan ik altijd nog overstappen op een ander merk. Mijn pup ga ik dan ook gelijk maar kivo geven.  Bedankt voor de adviezen. Wat heb je trouwens mooie honden vanaalst!!!
Door Nyncke
#1568247
De verschillen per hond, en hoeveel ze nodig hebben, zijn zowiezo erg groot.

Laatst was hier een topic en daar kwamen we op de verschillen tussen newfoundlanders, Cadiz (40-45 kilo en 3 jaar) eet 1250 gram. Dit is bijna 400 gram meer dan zijn newfoundlandermaatjes die flink wat zwaarder zijn.

Wat ik maar wil zeggen is, kijk naar je hond en wat die nodig heeft.

Ik heb erg positieve ervaringen met kivo.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1568272
[quote="yennah08"]
ok, ik ga ze gewoon eerst meer kivo geven en als dat nog niet goed gaat dan kan ik altijd nog overstappen op een ander merk. Mijn pup ga ik dan ook gelijk maar kivo geven.  Bedankt voor de adviezen. Wat heb je trouwens mooie honden vanaalst!!!
[/quote]
thanks!
Door Exect
#1575775
:) hallo ik heb in Holland altijd zolang het bestaat  Carnibest gegeven en ook de nieuw  pup als ik die had bedoel ik heb altijd 2 honden gehad Duitseherders  ok 1 keer een golden  Maar alle hebben nooit meer dan van carnibest  tussen de600 en 800 gram gehad en zaten vol in de sport ook al zijn of waren ze nog pup dus  Ik denk aan de voedings waarde van een merk dat akn enorm verschillen
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#1576135
Ik heb Belgen en 1 van hun krijgt ook Kivo, hij is bijna 11 jaar weegt 30/31 kilo en eet 850 gram per dag.

De hoeveelheid die ze nodig hebben verschilt ook per individu dus ik zou je hond gewoon wat meer geven...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door