Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Biancatje88
#1564139
Ik ben dus begonnen aan mijn menu, maar nu weet ik helemaal niet hoeveel procent vlees en hoeveel procent bot er aan de vleesbotten zitten.. Bijvoorbeel: ik zal moeten beginnen met kippennekken, eendennekken en dan kippenvleugels, karkassen van konijn,kip en eend. En ik wil uitgaan van 50% spiervlees, 25% vleesbotten, 15% orgaanvlees en 10% groentemix. Moet ik dan gewoon zorgen dat ik van botvlees 25% heb en dan nog 50% spiervlees of moet ik echt precies weten hoeveel vlees en bot er aan die stukken zit. (zodat ik dus werkelijk 25% bot heb zeg maar)
Ik kan moeilijk uitleggen wat ik precies bedoel, maar ik hoop dat het duidelijk is zo.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1564154
Snap wat je bedoelt.
Wij gaan hier uit van vleesbotten, das 50% bot en 50% vlees en daarvan voer je dan tussen de 40-50%.

Je hoeft dus niet precies te weten hoeveel vlees erop bot zit, op oog is genoeg.
het meeste vleesbot is 50-50, soms is wat kaler (bv 70-30) en soms zit er wat meer vlees aan (bv30-70).
Is het een keer wat kaler nou jou idee voer je er wat spiervlees bij, andersom hoeft niet persé.
Door Mevroi Kruim
#1564156
Is duidelijk hoor!
Vleesbotten varieren enorm in de verhouding spiervlees-bot. Dus wa je doet is je ogen gebruiken: veel bot-weinig spiervlees = beetje spiervlees extra, omgekeerd = beetje vleesbot extra. En het komt echt niet op de gram aan hoor! De ene keer wat meer spiervlees en de andere keer wat meer bot is echt helemaal geen drama. Het gaat erom dat je over een langere periode gerekend (bv 1 of 2 weken) ongeveer uitkomt op de percentages. Per dag kan dat dus best varieren en da's geen probleem. De hoeveelheid die je voert kan ook per dag varieren, dat is best een goed idee, de ene keer een kleinere maaltijd en de volgende keer weer een grotere.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door