Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door diergedrag
#1556206
Vandaag een teefje laten castreren en daarbij werd ik binnengehaald om de lever te bekijken. Die was duidelijk vergroot, de kleur was afwijkend (intenser rood - richting een bloedkleur dan normaal) daarnaast waren er witte vlekjes op te zien (oude worminfectie?) en de rand was verdikt en witgeel van kleur.
Verder is er niks opvallends aan haar in de zin van braken, ontlasting etc.
Heeft iemand een idee?

Ze krijgt nu 10 dagen antibiotica en daarna is het eigenlijk pas zinnig om haar leverwaarden te checken. Wachten is zo'n kwelling!!

Ik wil haar in elk geval nog een keer extra ontwormen en is levercompositum riskant in dit geval of kan ik dat toch al geven?
Door Lizzy
#1556370
Ik zou zelf maria distel geven. Ik heb geen ervaring met levercompositum. Waarom ontwormen? Zijn er wormen aangetroffen? Ontwormingstroep belast het lichaam ook weer onnodig. Ik zou eerst een mestonderzoek laten doen, alvorens er ontworming in te stoppen.

Ik heb overigens verder geen idee.... Hebben ze geen biopt genomen?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1556422
Levercompositum kan, daar zit ook mariadistel in, maar in ernstige gevallen geef ik nog extra mariadistel erbij.
Hebben ze verder niets gedaan? Inderdaad een biopt ofzo? Is wel lastig hoor, zo'n lever bloed heel erg, maar dan weet je in elk geval wat het is.
Door Limpy
#1557318
Voor mijn oude kater heb ik nb blaas/nier compositum (groene os) gekregen voor afwijkende leverwaardes, maar dit heb ik gehad van holistischische DA die erg intuatief bezig is dus zal wel specefiek op mijn opaatje toegeschreven zijn....hij reageert er overigens goed op!

Maar ja, de tip van Tannetje is dan ook wel goed, zij is tenslotte de medische expert/vraagbaak!
Door diergedrag
#1557607
Bedankt voor de reacties!
Nee, er is verder niets ondernomen. Suf dat ik zelf niet aan een biopsie heb gedacht, bloedcheck wel maar dat is toch niet gebeurd. Aan de andere kant, als men niet op het idee komt voor verder onderzoek, dan is het wellicht ook niet de beste plek om dat te laten uitvoeren. :-\
De eerste vraag van de da was of ze wel vaak genoeg wordt ontwormd. Ik ben de derde eigenaar en zeker bij de eerste heeft het niet goed gezeten. Maar de lever niet zomaar extra belasten is inderdaad wel heel belangrijk, dank Lizzy! Ga de microscoop eerst maar inzetten.

Blaas/niercompositum? Verrassend, maar ja, het lichaam is een samenhangend systeem. Weet je ook waarom? Tof dat je kater er zo goed op reageert!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door