Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1555398
Liz heeft een blaasontsteking. Ph van de urine is 8  :o
Ze krijgt antibiotica. Ik heb haar gelijk ook op de probiotica gezet. Urine ga ik verzuren met Cranberry; deed ik bij Sem ook altijd en die reageerde daar zo goed op dat ze nooit meer blaasontsteking heeft gehad.
Maar nu lees ik (zoekfunctie hier) dat je ook kan ondersteunen met echinacea. Als ik daar op google lees ik over verkoudheid.... Heeft het zin om dit erbij te geven?
Die ph moet natuurlijk zo snel mogelijk naar beneden (D.A. begon al over nierdieet; neeee, gebeurt niet!)
Iemand verder nog tips voor ons mupje?

Ze is trouwens ontzettend vrolijk, piept niet met plassen oid. Lijkt er weinig last van te hebben, behalve veel aandrang om te plassen.
Door Lizzy
#1555830
Dit komt ZO vaak voor bij pups! Wat voer je haar? Geef haar vitamine C (ascorbinezuur), cranberry en Echinacea mag je erbij geven om de weerstand te verhogen. Verder lekker veel laten drinken zodat ze goed doorspoelt.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1555873
Dat 't veel voorkomt bij pups wist ik niet. Maar vreemd vind ik 't ook niet; kan 't wel verklaren voor mezelf.

Ga ik morgen toch even Echinacea halen. De PH-waarde van d'r urine houd ik vanaf nu in de gaten met de stripjes die ik nog heb. Vit. C. heb ik er nooit bij gegeven, maar dat gaan we ook doen.
Liz eet (uiteraard) BARF. En ik laat haar inderdaad al extra drinken.

Bedankt!  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door