Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sher
#1553611
We hadden vandaag schar op ons mensenmenu. Nu hadden mijn kinderen dat nog nooit gegeten, dus ik wist niet zeker hoeveel vis ik nodig was. Voor de zekerheid maar twee bakjes.  ::)
We hielden dus een bakje over.
Het kwam goed uit, want ik had Chispa's maal wat krap berekend. Die kreeg dus een stukje schar en Chispa eet alles.
Ik had een halve schar over  :g: Tilly had genoeg gegeten, dus een halve schar in stukjes in Vinnie's bakje.  :naughty:
Wat blijkt nou. Hij vindt het lekker.  :o
Zijn er meer liefhebbers van schar onder de katten? Vinnie vindt sardien en horsmakreel maar matig, net als haring.  :-\
Door Too
#1553744
Nog nooooit geprobeerd.. horsmakreel en zalm[graat] is hier favoriet als t over vis gaat
Gebruikersavatar
Door Sher
#1553758
Hij heeft nu bijna een hele op. Hij moest er hevig van om zijn bek likken.
Volgens mij vindt hij het net zo lekker als kuikens.  :o
Ik zou er nooit aan gedacht hebben hem dit te geven. Het was een aanbieding, anders had ik er niet eens aan gedacht het voor ons zelf te kopen.  :P
Door Limpy
#1553820
Ai :-[ nu moet ik even gaan googelen wat voor visje een schar nu is...ik al blij dat de katsels vorige week een verse haring verobert hebben ;D
Door Too
#1553836
Schar is volgens mij geen vet visje...  ;)

Dus als Limpy&co haring eten dan voegt dat meer toe dan een 'mager' visje... maar experimenteren is altijd leuk!!
Gebruikersavatar
Door Sher
#1553865
Too schreef: Schar is volgens mij geen vet visje... ;)

Dus als Limpy&co haring eten dan voegt dat meer toe dan een 'mager' visje... maar experimenteren is altijd leuk!!
Magere vis heb ik net gelezen. Het wordt geen vast onderdeel van het menu, maar Vinnie vond het een aangename verrassing. :biggrin2:
Door Too
#1553880
Mager maar voor de varié is t toch weer leuk!
Als rasechte barfert ben jij toch ook van variavariavaria  ::) tot in t absurde...??
Gebruikersavatar
Door Sher
#1553967
Vinnie is helaas geen rasechte barfert. Hij weigert bot te eten, behalve als het in kvv zit.  :'(
Bot in muizen en vis eet hij gelukkig wel.  ::)
Door Too
#1554064
Jawel, Vinnie heeft een barf-moeder ;)

Heb je wel s een stukje zalmgraat geprobeerd dat vinden ze hier om te smullen [en t kost heul weinig ;)], ik koop ze incl kop en doneer de kop aan BP-honden
Zo'n kompleet ding kost hier 50cent, zonder de kop blijft er dan nog zeker 500gr prachtig voer over.

Hoe langer ik vers voer aan de dames hoe meer ik me realiseer dat gemakkelijke eters helemaal niet zo heel vanzelfsprekend zijn..
Door Limpy
#1554711
Ik hou het wel bij de vette visjes (alhoewel ze koolvis ook lekker vinden)
Was uberhaupt al blij dat ze zo gretig waren met die haring vorige week want ze waren nooit zo visserig hier (kop en ingewanden bleven wel liggen helaas)
Zit er nou eigenlijk meer omega 3 in vette vis? (voor m´n limpy wel fijn voor z´n artrose)
Door Too
#1554823
YUP, vette vissen zijn een goede bron van Omega 3
Door Limpy
#1554854
Okay thanx!  Ga ik zaterdag weer naar de markt voor sardines of iets anders vettigs.
Door Too
#1554864
Dametjes vinden horsmakreeltjes lekkerder dan sardien. Hamsi [=ansjovis] eten ze met een beetje lange tandjes :biggrin2:
Door Limpy
#1554883
;D Na die haring van vorige week kijk ik nergens meer van op!
Ik ga zaterdag naar de albert cuyp want die hebben meer vissoorten dan de markt hier en kijk ik ook eens voor die ansjovis e.d. en laat ik de katsels gewoon een vergelijkend warenonderzoek doen....
Door flin
#1555049
ohh, schar en schol is lekker! (voor ons dan... :biggrin2: )

't zijn wel bodemvissen (niet altijd zo 'netjes' gevangen :-[ )

katzels kregen hier wel n's de schol-kopjes....mmmhhh ..... bah! (liever blikvis, en da's ook matig)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door