Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door _Sandra_
#1548283
Hallo allemaal,

mijn hondje is nu dik 5 maanden.
Ik ben langzaamaan op KVV over gegaan en nu langzaamaan ga ik toch ook wat rauwe stukken geven.
Zo krijgt ze nu af en toe een kippenkarkas of kippennek..

Enkele weken terug merkte ik na een kippenkarkas (ze krjg toen sinds 2 - 3 weken wat kippennek- en karkas af en toe) ineens op dat ze uit haar mond stinkt. Voorheen heeft ze dat nog nooit gehad, pups hebben dat nog niet. Waar ligt dit nu aan? Mijn eerste reactie zou nu zijn: van dat rauwe spul. Ze stinkt anders als een brokkenhond namelijk, wat viezer vind ik.

Groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1548631
HannekeKjell schreef: Is ze toevallig niet aan het wisselen? Kjell stonk tijdens het wisselen ook behoorlijk uit zijn mond.
Was ook meteen mijn gedachte.
Als ze aan het wisselen zijn, ruiken de meeste hondjes namelijk wat meer uit hun bekkie.
(Toen Raiko aan het wisselen was, kwam er ook niet bepaald een heel fris geurtje uit z'n bek..pfff).
En rond de vier/vijf maand is wel de tijd dat ze gaan wisselen.
Door BubbaBling
#1548663
Het is idd tijd om te wisselen :D
Ze stonken hier dan ook heel erg.
Misschien is het gewenning?
Zou gewoon lekker door blijven geven  ;D
Door _Sandra_
#1548732
Ja ze is inderdaad al aan het wisselen vanaf 4 maanden oud.

Is me bij mijn vorige honden helemaal niet opgevallen eigenlijk... okee houd ik dat voorlopig aan.
Hopelijk wordt het beter.

groetjes
Sandra
Door Sayangcindy
#1548769
Jazzy is nu 5,5 maand en stinkt ook uit haar giechel. Ze heeft haar voorste tanden nu gewisseld, maar volgens mij is ze nog bezig met de kiezen. Eerst stonk ze niet uit haar mond, dat is pas de laatste 3 weken toch gekomen. Ik hoop dat het weggaat nadat ze alles heeft gewisseld. Ik geef ook KVV afgewisseld met eendennek, kipppennek, kwartel en soms vis, maar dat gaat wat moeilijker, ze vindt het niet echt lekker.
Laatst gewijzigd door Sayangcindy op vr 12 mar 2010, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1548889
Kwartel is ook zacht. En eendennek is inderdaad wat groter en harder dan kip maar ook voor een pup goed te doen.

Wisselende pups stinken inderdaad nogal vaak uit hun bek! Nou moet ik zeggen dat ik met Linga echt nergens last van heb gehad.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door